Pris på klovnefisk og andre spørsmål vedrørende oppstart av nanokar.

hva er normalpris på disse? søkt rundt fant 130 til 150...? er dette normalt
Klovnefisk er betegnelsen på en gruppe fisker, og utfra hvilke arter du vil ha varierer prisen selvfølgelig mye.

Tilbudet der du bor og om det er noen i det hele tatt som selger noen av de fisken du vil ha, bestemmer også prisene.

Her er listen fra Jan Holt og Reefexpress.
Har du fått deg saltvann?!
Jeg har sett litt forskjellige klovnefisk i dyrebutikker til rundt 150kr stykket.
Tusen takk for svar!_ ja har karet men skal sette dette opp den 28 januar! så må kjøpe nytt filer ..skal jg bytte filter fra ferskvann?
Hei. Forstår at du har et akvarium på 25 liter. Jeg vil ikke anbefale deg å holde noen klovnefisker i et så lite akvarium. Selv et par med Amphiprion ocellaris trenger minimum et akvarium på 60 liter.

Hvis du skal ha et så lite saltvannskar vil jeg anbefale deg noen klovnegobyer f eks
Gobiodon okinawae elller lignede. Ellers kan du selvfølgelig heller ha reker eremitter osv. Knapper og Ricordea er fint i så små kar.

Du er vel selvfølgelig klar over at nanokar er mere følsom og du må være nøye med vannverdien siden bufferevnen er begrenset.

Jeg ville ha satset på en god skummer eventuelt en Tunze - Comline DOC 9002, noen små sirkulasjonspumper f eks 2 stk MaxiJet 250 en ferskvannstilførsler som du kobler til en vannflaske. Jeg ville ha brukt LED lys for å unngå for mye varme og så til slutt trenger du kanskje kjøling eller vifter.

Start så med litt sand, levende stein og vann etter at du har fått all tekninsk utrustning på plass. Test vann nøye slik at du lærer deg å holde vannverdiene konstant før du gjør noe mere. Etter noen uker kan kan du forsøke med noen enkle knapper, snegler eventuelt en liten eremitt eller lignede. La dette gå slik i noen mnd mens du forsetter å passe nøye på vannverdiene. Når det blir høst kan du sette inn klovnegobyen.

PS Jeg stenger aller de andre tråden du har starte med det samme tema som her, nemlig teknisk utrusting, egnede dyr og oppstart av et nano saltvannskar.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap