Noen som vet noe om klovnefisk?

Inaktiv bruker
jeg har så lyst på et klovnekar/saltvann jeg var på ZOO1 ved siden av sandvika stor-senter og jeg vuderer å kjøpe et slikt klovnekar det var til 3.900 på 25liter med bord er dette et startsett tror dere og 25l er stort nok til klovnefisk? på pakken sto det i alle fall "clown hotel" så?

Inaktiv bruker
vet virkelig ingen noe om klovnefisk eller?
Hei.

Har ikke stålkontroll på Klovner, men har lest en del om de.

Legger ved en link til en tråd som jeg synes er veldig grei og lese om generelle ting ang klovner og størrelse på tank

tråden kan du lese hær

Dette forumet har nesten kun info om saltvann, der finner du sikkert også mye kjekk informasjon.


Begge linkene er til andre forum/sider, så håper jeg ikke tramper i salaten ved og publisere dette.



God helg
Vil si dette var veldig dyrt for ett akvarium på 25 liter! Om du ikke er ute etter noe fancy innhold av koraller osv., så er det i grunn ikke noe behov for mer enn skummer og evt. sirkulasjon i tillegg til ett vanlig ferskvannsakvarium, når det er snakk om disse størrelsene. Du trenger vel da strengt tatt heller ikke skummer, dersom du bytter ut en del av vannet regelmessig. Det er jo lett å ta store %-vis vannbytter på så små volum. Om du skal ha fargerike koraller trengs god belysning i tillegg, men fisker bryr seg ikke noe om dette.

Uansett så mener jeg 25 liter er alt for lite akvarium. Selv om klovnefiskene er relativt stedbundne til reviret sitt, så er det veldig lett å få varierende vannkvalitet i ett så lite akvarium.

Gå heller for ett akvarium på rundt 80 liter eller større. Det vil du garantert få mye mer glede av. Da kan du i tillegg ha i litt mer av levende dyr. Det finnes utrolig mye spennende man kan ha i ett saltvanssakvarium.

Inaktiv bruker
å tusen takk! jeg la inn den første tråden for ca en uke siden, men jeg la inn et "spørsmål" til for å få tråden litt høyere opp på trådlista
ILDHALEN
tror dere og 25l er stort nok til klovnefisk? på pakken sto det i alle fall "clown hotel" så?

Som hotell er vel 25 liter ok, men skal du holde Amphiprion ocellaris permanent, bør du nok minst satse på et kar som Kim forslår, altså 80 liter eller større.
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap