Lovelig med blacktip reef shark?

er det lovlig med Blacktip Reef Shark (vet ikke det norske navnet) i norge og får man tak i det? vet noen hvor mye det koster i så fall?
Tror de har en på Akvariemagasinet i Oslo. Prisen var 25 000. Ingenting mot det karet som passer fisken vil koste.
Inaktiv bruker
StineMari aka cara79
Tror de har en på Akvariemagasinet i Oslo. Prisen var 25 000. Ingenting mot det karet som passer fisken vil koste.
hvor er liker knappen? ;P
Spock
[QUOTE=StineMari aka cara79]Tror de har en på Akvariemagasinet i Oslo. Prisen var 25 000. Ingenting mot det karet som passer fisken vil koste.
hvor er liker knappen? ;P

Seriøst, vinner jeg i lotto skal jeg ha en gigatank med hai :o) De er vannvittig flotte, men å se de stresse rundt i et altfor lite akvarium gjør vondt...
StineMari aka cara79
Tror de har en på Akvariemagasinet i Oslo. Prisen var 25 000. Ingenting mot det karet som passer fisken vil koste.


De hadde den sistgang jeg var der hvertfall. Den går i en tank som er altfor liten, dessverre. Lenge har den vært der også. Dyreplageri, mener nå jeg.

Blacktip'en blir nesten to meter lang når den er fullvoksen, og bør ha et "akvarium" på størrelse med et svømmebasseng. Mange tusen liter, selv for en liten en.
Ja... jeg har sett den, og fikk vondt av den der den stresset rundt...

Her kan du lese mer om black tip reef shark
Har også sett den på akvariemagasinet
men er ikke dette på veldig kanten av dyrehold at den går i det lille karet der?
lille for den i hvertfall svømmer bare rundt og rundt, kunne like gjerne hatt en batteri hai som svømte rundt der jo fikk et stikk i hjertet når jeg så den uff og uff
Jeg mener det er langt over streken. På monsterfishkeepers.com-forumet og sånt har jeg lest litt rundt, og der anbefaler de ikke noe mindre enn 1000 gallons til én som er veldig liten, og den vokser seg ut av det også i løpet av noen få måneder påstås det. Den som er på akvariemagasinet er jo ikke en bitteliten unghai. Det er dyreplageri, rett og slett.
Hva med å ta kontakt med akvariet i Bergen og donere den.
Der har de fire svarttippet revhai (Glefs, Tyggen, Tannja og Bitten)

Enig i det
der hadde den sikkert hatt et verdig liv men folk mennesker er vel griske og tenker kun penger s[ de gir den vel ikke bort for litt og ingenting=((((
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap