Trenger svar asap.. nitrite

er i oppstartsfasen på saltvannsakvrium og salt+PH verdier er perfekte,men nitriten er ALT for høy... hvordan får jeg den ned??? jeg skjønner ikke plukket av bruksanvisningen da den motsier seg selv??

Hjelp!
Inaktiv bruker
Hvis du er i oppstartsfasen, da er det ikke fisk i, så gjør ikke høy nitritt noe, men har du fisk i så har du hatt det for travelt. Bytt vann.
Jeg er i samme fase. Har hatt opp LS i dag og målte verdiene med tera sine tester. Skal man bruke samme vannmengde på testene med saltvann også? Ph var 8 , gh over 20, KH 7 , Nitritt 1,6. Er dette vanlig helt i starten? Ikke meningen å kuppe tråden din men kanskje vi kan lære litt begge to? Saltiniteten 1026. Temp 26 grader. Er det nå det bare skal stå og gå seg feridg i en måned eller to?
Så vet jeg ikke hvordan innstillingen på skummeren skal være. Den skummer over så lokket flyter av , men skrur ned ventilen så vet jeg ikke hvor mye den skall boble. Dette er et 58 l Clown Hotell med alt innebygd i bakkanten. Dette er moro , jeg så masse liv i steinene jeg fikk...eller som det kan bli liv i...
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap