Går det...

... ann å ha saltvannsfisk i et ca 50-60 liters kar? Det er ikke helglass på karet og er brukt til ferskvann tidligere. Hvilke fisker og andre dyr er i tilfellet mulig å holde i et slikt kar?

Hei.

Jo, det går da det, men med tanke på innholdet ville det kunne gå ann med grenkoraller som acropora og noen korallgobier, eremitter og snegler. Mulig noen typer sjøhest, men de kan jeg lite om. Tingen er små fisk, som naturlig ikke flytter stort på seg. Spør du Jan Rune her på forumet kan han mye om arter til små og store karr.

Lykke til

Mvh. Are.
Tusen takk for svar =)

Jeg kan ikke så mye om saltvannsakvarier enda, men prøver å lese meg opp om det. Er det så vanskelig som folk sier det er?

Det hadde vært artig med sjøhest! Hva med et par klovnefisk? Det jeg har mest lyst på er en gul kirurg, men det skjønner jeg at blir alt for lite for en slik...

Jeg har sendt en mail på et komplett saltvannskar, men har ikke fått svar på det enda. Tror det er 130 liter. Der var det med noen fisk også, bl.a klovnefisker i lek =D

Takk for tips, skal prøve å høre med Jan Rune =)

Tusen takk =) Vet ikke om dette blir noe med det første, men det ligger i tankene =)
Det er to Jan Rune.. Regner med at det er Jan Rune Røed?
Ja en anemone med et par Amphiprion ocellaris "Nemo" Går nok fint.

Jan Rune driver en liten buttikk i Horten og skaffer utstyr til en billig penge. Han sender sikkert. Til et så lite karr, er ikke utstyret så dyrt heller

Det er bra du leser mye, for saltvann er ikke vannskelig, men jo mer en kan jo lettere blir det. Og det er jo best for dyrene også

Mvh. Are.
Hei,

Bare en liten ting.

Hvis du gjør om ett ferskvann med alu lister/kanter, ville jeg lagt på en tynn silikon på innsiden av aluén som er inn mot vannet på toppen av akvariet (hvis den ikke er det fra før). Så slipper du tæring og drypp av oppløst aluminium på sikt ned i karret.

Hilsen
Erik

(Denne kom i feil tråd, skulle være der noen spurte om å gjøre om ferskvannskar til saltvann....)
Hei

Har slått i fra meg tanken om å starte opp salvtvannskar =)

Tusen takk for svar uansett =)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap