Mine sjø hester

Noen bilder av mine sjøhester samt et par comes jeg hadde tidligere
Jeg driver kun med sjøhester . har noen fire fisk n.magnifica og noen mandarin fisk men disse skal vekk

har 3 kar som er 450l delt i 3 med 150l i hver kammer og 2 som er 166l

For tiden har jeg ihvertfall 2 hanner på tjukken av H.Reidi og håper snart at jeg får noe på mine kuda som er gule

Om dere ser på h.comes vil du se hvordan man ser forskjell på kjønnene ved å se på mage formen

skal få lagt til bilder av unger nå den føder . første gang jeg får unger så kan bli spennende . H.Reidi skal være vanskelige å få til å vokse opp men det skal nok gå bra

Hippocampus Reidi
gravid hann
[External Image]

hann
[External Image]

Hippocampus Kuda

ung hunn jeg hadde tidligere

[External Image]


kuda hunn

[External Image]


kuda hann

[External Image]

Hippocampus Comes
hann
[External Image]

hunn
[External Image]
Å helledussan så fine, facinerende skapninger. Her er det bare en ting å si : Bilder..

... og masse av dem.
Utrolig flotte ,kom gjerne med flere bilder og av karene også .
Blir spennende om du får yngel til å leve opp,venter oppfølging her

Hadde sjøhester (Reidi) selv for noen år siden ,men fikk et krasj i karet og alle strøk med dessverre
Hannen min skulle til å føde på den tiden så det var ekstra tragisk.

Veldig fasinerende dyr og må si jeg savner tiden med de. Men for mitt vedkommende blir det ikke flere ganger da de er ganske tidkrevende når det gjelder foring og problemer med å reise vekk fra de.

Hvordan løser du dette problemet ?.

Hei Sølvi

Jeg har egentlig sluttet å reise på ferie har vært mange plasse så har ikke store problemet det, men om jeg blir vekke en uke så vil jeg alltid klare å få noen å mate dem 1-2 ganger til dagen i kort periode så sant ikke er unger da


håper jeg får h.ingens , h.angusta og h.whitei ikke så langt inn i fremtiden . har jeg råd neste år blir det et kaldt vanns sjø hest kar med europeisk sjøhest ( hippocampus hippocampus )
Blir spennende dette hva du får tak i ,oppdater gjerne underveis,er utrolig spent på disse "babyene

Forer du med levende for eller frossent for ?
ungene kommer til å få levende artemia og copopdes . de vosne spiser frossent voksne artemia og mysis samt gir levende engang iblant
bilde av par som har bundet seg . de vil være trofaste mot hverandre til enten ene dør eller forsvinner
[External Image]

H.Reidi hannen som er gravid

[External Image]

[External Image]


[External Image]
Hvor lenge har han gått gravid nå da ,nærmer det seg fødsel?
ikke helt sikker men tror den kommer å føde denne helgen
jepp bare håper det skjer når jeg er hjemme ellerrs blir de mat for de andre hestene . ene karret mitt har blitt litt forsinket å komme i drift så alle reidi går i samme kar
Det får vi inderlig håpe ,krysser fingrene for det .
hadde jeg kun hatt foreldre parret i karret så blir de ikke spist men men snart skal alle parrene få egne kar
Utrolig fascinerende skapninger og nydelige bilder du har der.
Fantastiske skapninger Gleder meg til å se sjøføllene
Dessverre gikk det helt skeis med ungene har kun som er i live forsatt .
selv om hadde blå filter for å stoppe ungene kom i avrenningen ser jeg det lå en 30-40 i filter i sump
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap