Blir fort grønt i akvariet mitt?

Hei!

Det blir så fort grønt i akvariet mitt! En uke ca og jeg må begynne og gjøre rent.
Dette er saltvannsakvarium. Er det noe jeg kan ha i vannet eller noe levende jeg kan ha i som hjelper til og fjerne dette?
Inaktiv bruker
Kjøp deg noen sjøharer eller turbosnegler. Er vanlig med algevekst i saltvann.
Jeg har også saltvannsakvarie, men det er mye mindre alger i dette karet enn i ferskvannstanken. Og de algene som kommer er ikke grønne, men brune/rosa.

Jeg har Turbosnegler og de gjør sikkert en god jobb. Ellers er det vel viktig å ha mye Levende Stein og en skikkelig skummer. Jeg tror også det er viktig å ikke ha for mye fisk. Jeg har foreløpig bare 3 små fisker i min 130 liter, men ganske mye koraller (mest mykisser).

I fersvannskaret mitt (720 liter) blir glasset grønt etter et par dager. Men så har jeg 30 sultne discus oppi der som får mat 4 ganger til dagen.

Du får sikkert bedre svar på Saltvannsforum der de ekte saltvannsgutta holder til.

Inaktiv bruker
Brun alger er en del av oppstartsalgene, når vannverdiene er rette og karet er innkjørt forsvinner de brune algene av seg selv, men om du har kalkalger så er det et godt tegn.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Aa
Reklame for plussmedlemskap