Pterapogon kauderni

Inaktiv bruker
En av mine nye innbyggere, en enkel munnrugende art. må vel være saltvannets svar på skalaren

[External Image]

Svein
Den var kjempeflott Stimfisk?

Hvordan går det egentlig med saltvannakvariet ditt? Har du noen bilder av karet å vise frem?
Flott fisk, og ikke minst, flott bilde
Se der, ja! Nydelig fisk og bra bilde Tipper den der kunne ha vunnet fotokonken denne måneden.
Bruker du bare naturlig lys (fra lysarmatur), eller bruker du blitz?
Inaktiv bruker
Takker så mye.
Vedr. lys så bruker jeg både blitz og MH, dette passer best til mitt kompaktkamera.
Svein
Inaktiv bruker
Kabel. Jeg hadde ikke trengt å bruke blitz, men ved bruk av den, så får jeg "fryst" bildene noe bedre, i et saltvannsakvarium så står fisk minimalt stille.
Her er noe for din gane, Håvard
Jeg kjøpte et par reker i går av slekten Lysmata, jeg kaller den for spp. En stor flott reke med lange følere. Flott rødfarge
De er utrolig grådige, og kommer raskt frem fra sitt "revir" som er under et overheng, hvor de står opp ned.
Et av vedlagte bilder viser en reke fra sitt revir, fortærer en "kollega (riktignok en grønnlandsreke, type frossen)
Svein
[External Image]

[External Image]
Flotte reker

Bruker mest ekstern blitz på kabel selv. Det tar kortere tid å treffe sånn noenlunde.
Utrolig fine reker-hadde sånne selv, og når hvitprikk parasiten dukker opp, ser du hvirkelig disse rekene i aksjon-dem pusser fisker som bare fy-utrolig syn når dem henger på fisken og spiser parasiter-drømmer om åfå råd til saltvann igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap