lange grønne tråder
Postet 11.05.06 kl 21:43
Har hatt samme problem:(
Hallo, hadde akkurat samme problem her nå nettopp, med disse grønne trådene som fester seg på blader, røtter, bakgrunn osv. En stund vokste de noe veldig og ble et skikkelig stort problem. Fikk råd om at det kunne hjelpe å sette ned temperaturen, fjerne de mest angrepne plantene og oppgradere til mer effktive lysrør. Dette ser ut til å ha gjort nytten.. Det hjelper også å installere flere hurtigvoksende planter slik at disse vokser fortere enn algene. Har ikke prøvd det selv, men har hørt at siamesiske algespisere også er med på å hjelpe til med problemet, dersom de ikke får mye fòr utenom. Lykke til med algefjeringen
Postet 12.05.06 kl 15:07
Postet 12.05.06 kl 16:52
En annen ting, sjekk fosfornivået hvis du har utstyr til det. Jeg hadde de algene her tidligere...Jeg kjøpte noe greier til filteret som skal fjerne fosfor. Jeg gjorde det, fjernet reflektorene på lyset samtidig og så kjøpte jeg noen Cabomba. Hva som egentlig hjalp vet jeg ikke, men de forsvant ihvertfall
Postet 13.05.06 kl 17:53
Postet 14.05.06 kl 22:16
Eller du kan ta en vannprøve med til butikken å få det testet der. Er billigere det enn å kjøpe masse prøve enkeltvis
Har sett de har til salgs to forskjellige combopakker til salgs med tester, husker jeg ikke feil kosta en 600 og noe og den store godt over 1000. Det blir en del billigere enn å kjøpe tilsvarende tester enkeltvis hvis du trenger dem
Har sett de har til salgs to forskjellige combopakker til salgs med tester, husker jeg ikke feil kosta en 600 og noe og den store godt over 1000. Det blir en del billigere enn å kjøpe tilsvarende tester enkeltvis hvis du trenger dem
Postet 15.05.06 kl 00:09
Postet 15.05.06 kl 09:04
siamesiske algespisere
skaffet meg nettopp 5 av disse småtassene. De er helt enorme på å fjerne trådene. Hadde de 1 uke i karet, så hadde det fjernet absolutt alt som var igjen etter lysoppgradering og nedsenking av temperatur, de tar i tillegg andre alger som bare det. Disse anbefales på det høyeste.
Postet 17.05.06 kl 23:15