Grønn hinne :S

Har en stund hatt en grønn, slimete hinne i 126 literen min som jeg ikke blir kvitt... Vet ikke om det er det som blir kalt proteinhinne? Ser mer ut som alger av noe slag for meg :S

Iallefalll, har ingen nye fisker der, det er god gjennomstrømning og jeg har tatt ut den ene nye planten i tilfelle den var synderen og også flytegresset for å øke gjennomstrømningen enda mer - selv om jeg har hatt det i evigheter. Jeg bruker ikke noe fór der som ikke brukes i andre kar og har ellers ikke gjort noe nytt.

Så hva i all verden gjør jeg?
Inaktiv bruker
Se litt her.
Går ut ifra at det er blågrønnalger du har
Er ganske sikker på at det ikke er BGA..
BGA er jo kraftig blågrønt, tykt og ligger gjerne i klaser på bunnen? Dette er en hinne, den ser neste grå ut ovenfra. Hvis jeg heller vannet over i en blank mugge blir det liggende igjen et grønt, slimete belegg etter at jeg tømmer ut vannet derfra igjen. Kjenner heller ingen spesiell lukt...

Eneste jeg har funnet her inne som kan ligne, er en såkalt proteinhinne... Men har ikke lest at den er grønn, heller mer hvit? :S Så derfor lurer jeg fortsatt :P
Du har kanskje en algebefengt proteinhinne Har selv opplevd det samme, og problemet ble løst på samme måte som andre proteinhinner: mer guffe i overflata.
Hmm, hvor mye da...? Mer nå, så nærmer det seg storm i havflata, hehe.
Har iallefall ganske kraftig beveglse, økte enda mer enn vanlig for et par uker siden, da jeg kasta alt flytegresset. Det er tydelige bølger i overflata, bør ikke det være nok? Eller må det enda mer til?
Har satt det opp så mye strøm i flata som mulig, kanskje det var det lille ekstra som skal til...
Syns bare det er rart, med unntak av den planta jeg kastet, så har det vært akkurat det samme i det karet i evigheter (år), både av flytegress, planter og fisk. Og foret har jeg brukt i mange mnd. Sukk...får håpe algene lar seg "blåse" vekk til slutt!
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap