Hvite tråder og brunt på blader, alger?

Hei,

Har for ca. 1.5 uke siden kjøpt noen sverdplanter og 1 Bacopa monnieri II.
Legger nå merke til noen hvite tråder på disse samt et brunaktig belegg. Regner med at det brune er brunalger? men hva er de hvite trådene? Er det også alger?

Legger ved bilder.

/Lars
Ser ut som litt fuzzalger, grønnalger og trådalger. Pleier ikke å lage for store problemer. Siamesiske algespisere og reker tar det.
Takk for svar Kjetil.

Har slitt litt med dårlig plante vekst i det siste og har målt jernet i kranvannet og akvariet til 0 så jeg tilsatte litt jern i form av tabletter, kanskje det fremprovoserte dette..

Ser i dag at bakveggen begynner å bli godt dekket med grønnalger og ancistrusen min jobber som bare det. Har også noen Corydoras julii som flyr opp og ned veggene så jeg innbiller meg at de suger alger også selv om jeg trodde disse ikke var algespisere?

Får gå til innkjøp av noen SAE, syns disse er ganske pene jeg så de får nok fast bopell ikke bare arbeidstillatelse

For å bekjempe disse algene, er det lurt å ikke bruke flytende plantenæring, men kun noe i grusen? Har en annen tråd her inne hvor jeg diskuterte nøyaktigheten av jbl nitrattest som måler mitt nitratnivå til 0 i begge kar og alle planter sliter.
Min erfaring er at plantene trenger litt tid til å omstille seg til økt næringstilgang og i mellomtiden vil algene forsyne seg. Jeg anbefaler å vente ihvertfall en måneds tid før du eventuelt reduserer mengde gjødsel. For lite gjødsel er like ille for da stagnerer planteveksten og algene kan igjen få gode forhold.

Hvis du har bare nyinnsatte planter og/eller veldig saktevoksende planter ville jeg brukt halv dose. Gjødseltabletter anbefales til planter med stort rotsystem som feks sverdplanter, mens mange andre, feks stengelplanter, tar den meste av næringa fra vannet.