Har masse alger
Postet 08.01.08 kl 17:33
Lyset...
For det første ville jeg nok latt lyset stå på i en mye kortere periode. Jeg vil si at 10 timer pr. dag er max. Kjøp deg en timer(veldig billig på Clas Ohlson)
Du sier at karet ditt kun har stått i 2 mnd. Er det ditt første? Da vil jeg kanskje tippe at overforing kan være et problem. Det er bedre med for lite enn for mye for.
Bruker du gjødsel for plantene dine ville jeg nok ha droppet dette til du har fått bukt med algeproblemet ditt.
Du sier at karet ditt kun har stått i 2 mnd. Er det ditt første? Da vil jeg kanskje tippe at overforing kan være et problem. Det er bedre med for lite enn for mye for.
Bruker du gjødsel for plantene dine ville jeg nok ha droppet dette til du har fått bukt med algeproblemet ditt.
Postet 08.01.08 kl 18:06
Nina WeisethFor det første ville jeg nok latt lyset stå på i en mye kortere periode. Jeg vil si at 10 timer pr. dag er max. Kjøp deg en timer(veldig billig på Clas Ohlson) Du sier at karet ditt kun har stått i 2 mnd. Er det ditt første? Da vil jeg kanskje tippe at overforing kan være et problem. Det er bedre med for lite enn for mye for. Bruker du gjødsel for plantene dine ville jeg nok ha droppet dette til du har fått bukt med algeproblemet ditt.
dette er ikke mit første kar og bruker ikke gøjdsel..
Postet 08.01.08 kl 19:39
Postet 08.01.08 kl 19:56
Glenn Paulsberghei jeg har fått masser av alger i karet.. det har stått i 2 mnd, lyset er på fra 0700 til 2300. noen av de er brune og lange, noen er grønne og flate og dekker steinene mine. har 5 suge maller og de jobber ovetid!! kan det ha noe med lyset å gjøre? om det er for gult? håper på bra svar.
Hej Glen
Hur stort är ditt akvarium?
Hur många watt är ljuset på?
Var i rummet står akvariumet i förhållande till fönster?
Tänk på det Nina skrev angående tiden.
Gör delvattensbyte var 14dag. minst 30%
Glen sedan är du hjärtlig välkommen till Fredrikstad Akvarieklubb vi har möte 2 onsdagen varje månad.
skickar med en länk som du kan se våran Hemsida och där finns en beskrivning var mötena hålls!
Hoppas vi ses där!
Postet 08.01.08 kl 20:07
Postet 08.01.08 kl 20:45
Postet 08.01.08 kl 21:22