Algeball
Postet 18.03.08 kl 19:27
Postet 18.03.08 kl 20:07
Er det da ingen som spiser algekuler?
Gjelder dette (det at fisker ikke liker algekuler) alle typer algespisere, eller er det noen jeg bør se opp for når jeg vurderer å kjøpe meg algekuler? Og hva med snegler og reker?
Det er liksom vanskelig å godta tanken på en alge som ingen liker å spise på, og det er jo synd å kjøpe en dekorativ og nyttig algekule hvis resultatet bare blir at renholdsarbeiderne mine lar møkkajobben være og koser seg med den i stedet.
Noen erfaringer/kunnskaper/lenker?
Det er liksom vanskelig å godta tanken på en alge som ingen liker å spise på, og det er jo synd å kjøpe en dekorativ og nyttig algekule hvis resultatet bare blir at renholdsarbeiderne mine lar møkkajobben være og koser seg med den i stedet.
Noen erfaringer/kunnskaper/lenker?
Postet 20.03.08 kl 23:25
Det heter seg at det gror ikke mose på en rullende stein, så du som kaller deg Rulle bør kanskje være særlig interessert i algeballer? ;o)
Jeg fant denne siden (engelsk) med masse informasjon om algeballer. Blant annet står det at verken snegler eller fisk spiser på dem. Ta en titt!
Jeg fant denne siden (engelsk) med masse informasjon om algeballer. Blant annet står det at verken snegler eller fisk spiser på dem. Ta en titt!
Postet 20.03.08 kl 23:37
Postet 20.03.08 kl 23:39
Postet 21.03.08 kl 00:07
Tusen takk ...
... for gode svar. Da har jeg, for min del, fått vite det jeg trengte inntil videre.
Postet 21.03.08 kl 12:19