Store problemer med skjeggalger!!

Heisann. Jeg sliter jeg med skjeggalger og vet ikke hva jeg skal finne på. Tar daglige vannbytter. Problemet kom noen uker etter jeg startet med plantamin. Så det jeg lurer på om det kommer av plataminen. men da er det rart jeg ikke har samme problemet i det andre karet mitt Er egentlig på tide med påfyll av plantamin nå. Men vet ikke om jeg vil det i og med at jeg ikke vet om det er plantaminen som gjør at det blir slik.. Noen som har noen forslag? Er dritlei det nå. Har klipt av blader på plantene som er angrepet. Men det ser ikke ut til å hjelpe det grann. Hjelper det å mørklegge?
Skjeggalger.... du mener helt sikkert ikke penselalger, altså?
Hvilken farge har algene?
Fargen er Brungrå.. Den er tett som skjegg og ligner veldig på skjeggalgene i fra artiklen om alger her inne. Her kommer ett bilde av de.

Nå ble visst bildene liggende feil vei, men ser vel algene godt allikevel..hehe
Ja, det er nok skjeggalger.
Har du forsøkt å finne ut mer om hva de kommer av ved å google litt?
En side jeg har lagret under favoritter er bl.a. denne om alger.
Men denne kan også være nyttig, og en del lesing må nok til
Takk for linkene Mona.. Stod vel omtrent det samme der som det jeg har lest om algen. Er redd det er pga at jeg hadde i for mye plantamin når jeg startet med det. Står i kildene at overgjødsling er en grunn til at denne algen slår seg ned. Og har og sett i diverse tråder at den doseringen som står på flaskene ofte er det dobbelte av det man trenger Så der har jeg nok svaret. Håper bare det blir borte en gang i fremtiden. For de er fryktelig stygge og irriterende. Har slitt så sinnsykt med plantene i det karet..
Det blir vel borte når du tar vannbytter
ja det skulle man ønske..... hadde det bare vært så lett så hadde jeg jublet.. he he
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap