Er snegler nok?

Om jeg har 1 kampfisk, ca 10 neontetra og ca 10 corydoras adolfoi, vil en gjeng sebrasnegler være nok til å få bukt med algene i et 120 liters kar, eller jeg ha en algespisende fisk? Jeg tenker som så at sneglene trenger vel mindre plass enn f.eks en stim ottoer, og da kan jeg ha flere corydoras... o
Ja sebra snegler er perfekte algespisere men du kan også ha noen epler i tillegg for sebra sneglene går lite på glasset osv her hos meg. Sebra sneglene er flotte på steiner, røtter osv mens eplene går litt overalt. Vær obs på at sebra sneglene legger bittesmå egg overalt på røtter, glasset og andre snegler hvis de får det til, men de klekkes ikke for da må du ha brakkvann.
Jeg tenkte på eplesnegler, men har lest at kampfisken kan finne på å bite tentaklene av dem fordi de er så lange? Glasset er vel ikke det verste stedet å få alger på heller, det er jo lett å bare vaske det bort der.
Mine kampfisker rører ikke eplene men det kan jo være individuelt det også da....Nei glasset er jo bare å ta filtervatt og gnu over så er det problemet løst....)
Okei. Jeg kan jo prøve med eplesnegler i tillegg og se hvordan det går. Krysse fingrene for at jeg får tak i en snill kampfisk. :P Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap