Alger en del av naturen?

-æ har sett alger i vann fra høyfjellet og ned mot fjæra og som tang i havet,trur alger er noe som er kommet for og bli.algene i havet fotosyntesen og allt anna liv her på kloden.

-vesst at du har ett akvarie uten alger,og med fisk,snegler,reker.m.m at disse dyran vil lide for en krystallklar innsikt og gode fotografier.

-og selfølgelig,de såkalte fiskedrepende algende,disse algenes oppblomsrtrig er jo kanskje en naturlig resaksjon på næringstilgang p.g.a menneskelig aktivitet,eller sånn det skal være.dinosarusan hadde det sekkert bra i sin periode.
.tar en spansk en nu.
feska sei i saltstraumen,sei full av krill og sildeyngel,tok nokka m hjem og mosa det mellom to skjeer.d.ven feskan fikk fart på sæ.
Hei Stingsild.
Det her var et interessant innlegg. Jeg forstår dessverre ikke helt hva du vil frem til, så da får fantasien fritt spillerom
Mener du at vi fjerner en del av naturens gang (algene) i akvariene for å få klart vann og fine bilder??
Kan hende det. Ser ofte innlegg her om "hjelp, jeg har fått alger", og så har de fisk som er algespisere i naturen, men skjønner ikke helt hvor dinosaurene kommer inn her.
Jeg kan bare snakke for meg selv: Kjedelig å bruke noen tusen kroner på naturtro bakgrunn for bl.a at fiskene skal føle seg hjemme (biotop), og så blir alt dekket av et sjokoladebrunt teppe, også kalt rødalger.
Og fiskene spiser det ikke, og de dyrene som kan spise det passer ikke inn med hensyn til vannverdier osv.

Jo, vi mennesker er med på å sette i gang algeoppblomstring i fjord og hav, dinosaurene har blitt til fugler, og dessuten har jeg også fisket i Saltstraumen. Fantastisk sted. Har bodd der også i noen år
Er jeg på dypt vann nå? Ha en fin kveld
Algene
-kanskje stammer vi og dinasarusene ifra tidligerre alger?
-har selv erfaring m hønsefuggler,også kalkun,er ikke i tvil om at dette er dinasauruser.
-innleggett var kun for og tenke over vilken oppgave algene har.i fra fotosyntese til biodieselproduksjon.
-sorry har mye hjertet,e vel en tråd for det.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap