Alger bak bakgrunnen osv

Hei, jeg er ny på dette forumet, også nybegynner. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å unngå at det gror igjen med alger bak bakgrunnen og filteret. Synes dette ikke ser særlig pent ut mot glasset. Ser det jo bare på sidene, men likevel. Det er ett juwel vision 260 med back to nature bakgrunn og innvendig filter. En kamerat av meg har likt akvarie men han har bare gitt opp hele greia, ser ut som han dyrker hengemyr.

Takker for svar
For å unngå alger er det jo å skifte vann og rense ofte (feks 10% i uka) og ikke ha lyset for lenge på (12 timer er det det er rundt ekvator hvor mange fisk kommer fra, men kortere går jo fint, kommer ann på hvor lenge du ser akvariet om dagen). Og at det ikke kommer dagslys direkte på akvariet. Ellers holder jo snegler, reker og algefisk akvariet reint.
Det kommer jo ikke mye lys bak pumpa, men hvis det er eller blir et problem med alger der går det jo ann å flytte på pumpa litt så snegla, rekene eller algefisken kommer til. Eller skrape litt sjøl
Alger bak bakrunnen osv
-prøv med nye øyne og se algene som en del av naturen.
Noen alger må man jo akseptere,hvorfor skulle ellers moder jord ha skapt algespisende fisk og grønnsaker?
Alger bak bakgrunnen osv.
stingsild
-prøv med nye øyne og se algene som en del av naturen. Noen alger må man jo akseptere,hvorfor skulle ellers moder jord ha skapt algespisende fisk og grønnsaker?

-Akkurat nu,svaier penselalgene fra en rustenbrunstein,fiskene smyger seg over og inntil og sover ved denne grønne og myke julygrønnegrein.
natta.t
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap