Hvordan fjerne alger på tomt akvarie?

Jeg har fått meg en reol nå der akvaiene ikke var vasket. Det viser seg at på glasset+innvendig bakgrunn er helt grønt. Hvordan kan jeg fjerne dette på enklest og best mulig måte? slik at jeg slipper det store algeproblemet når jeg starter opp karrene?

Lim barberblad godt på en pinne (eller lignende), så har du en pin algeskrape! =)
Ok. Takk dette skal jeg prøve men går dette på den innvendige bakgrunnen? vil jeg ikke ødelegge den da?:S
Der kan du kansje prøve med en skrubb, sånn oppvask kost kansje?

eller kansje en litt stiv svamp.
Tenkte på det får håpe det går greit.
Prøv med vann og filtervatt.
og filtervatt er sånn ala bomull?
Fyll op akvariet/ene og sett på full varme i ca 3 dager, så skrubbe

Mvh Per
Ps helst over 34 grader om du kan og ikke luftesten eller sirkulasjom som skaper oksygen i vannet
Varmt vann og skraping
det funker utroligbra,. ellers er vatt og vann en bra ting på bakgrunner..

fikk tips fra dyrebutikken å bruke klor, og dernest skylle svært godt.. joda funka bra det men algene kom igjen større og sintere en før!, så bruk varmt vann og skrap de bort enkelt og greit..
ok. Denne blir verre og få til da varmekolbene er opptatt i karr:S
passe på å fylle med varmt vann, ikke skadelig så lenge det ikke er fisk i akvariet Jeg har satt små akvarier i badekarret og satt på vann til ca 40 grader i 2-3 døgn alt lar seg "børste" bort

Mvh Per
får prøve dette og, men har en varmtvannstank på 30l i leiligheten så får se hvor lenge det lar seg gjøre. hehe. kan jo eventuelt koke opp litt vann
Tilfeldig bekjentskap
© Sindre Fjellvik
Reklame for plussmedlemskap