Alger.
Jeg har ett juwel rio 180l. Er plaget med alger. For en stund siden var hele akvarie glassene dekket med grønne alger.
Tok å vasket hele akvariet rent for alger samt skyllet det ute med hageslange... var da helt tomt for alger... Er ca 1uke siden. Skulle se inn i akvriet i går å har nå sett ett lite grønnt lag på glassene.... tror jeg blir sprø..
Har masse alge spisere som og hurtigvoksende planter.
Mater ikke for mye, siden jeg skal ha algespiserne mine til å jobbe.
Hva mer kan jeg gjøre...? Hvorfor oppstår dette på nytt??
Tok å vasket hele akvariet rent for alger samt skyllet det ute med hageslange... var da helt tomt for alger... Er ca 1uke siden. Skulle se inn i akvriet i går å har nå sett ett lite grønnt lag på glassene.... tror jeg blir sprø..
Har masse alge spisere som og hurtigvoksende planter.
Mater ikke for mye, siden jeg skal ha algespiserne mine til å jobbe.
Hva mer kan jeg gjøre...? Hvorfor oppstår dette på nytt??
Postet 27.05.10 kl 10:00
Postet 27.05.10 kl 10:12
Endret: 27.05.10 kl 10:14
Postet 27.05.10 kl 10:50
Postet 27.05.10 kl 14:14
Vet du hvilke alger det er snakk om? Er det vanlige grønnalger eller har du fått et aldri så lite BGA-angrep?
Postet 27.05.10 kl 21:35
Jeg sliter også med for mye alger. Jeg fikk inn en del snegler som ryddet opp kjempemasse, men de fleste har dessverre dødd. Tenker at vannet ikke hadde kvalitet som passet for dem.. Har igjen et par - tre sebrasnegler og noen få posthornsnegler. Har også tre store ancistrus og SAE. Glasset på vinduet mitt har masse grønnalger Jeg tror jeg fòrer ok masse, men jeg har noen ganger lyset på for lenge. Har også dager der jeg har lyset på bare en kort periode eller ikke i det hele tatt. Har masse planter, og har også flyteplanter. Karet står i et hjørne med vindu på hver side, men vi har hatt mørketid her i Nord-Norge, så det har ikke vært lys ute mer enn et par timer i døgnet.
Litt fortvilende når man ikke vet helt hva man skal gjøre? Kanskje det er normalt, og dere skrubber glasset når dere bytter vann? Jeg skrubber det veldig skjeldent..
Litt fortvilende når man ikke vet helt hva man skal gjøre? Kanskje det er normalt, og dere skrubber glasset når dere bytter vann? Jeg skrubber det veldig skjeldent..
Postet 09.03.13 kl 00:48