Grønne prikker på plantene og glasset

Jeg har alger på glasset. Det er grønneprikker. hva skal jeg gjøre for å få de vekk. Jeg har prøvd å vaske de vekk. Men de er der fortsatt. De er ikke som de andre algene so jeg hadde før jeg fikk ottoene. De var i beveglese. De jeg har no er der bare.
"Grønne prikker" er en algetype som pleier å forekomme i ganske små mengder i et akvarium. Typisk sitter de lavt nede og ut mot sidene på frontglasset, der lyset er godt.

De er knallharde, og det er ingen fisk som greier å spise dem. For å fjerne de fra glasset, må du bruke et barberblad eller en algeskrape med et slikt blad. De er nesten umulige å skrubbe bort med noe annet.

Dersom du har den algetypen på plantene også, har du egentlig ikke så mye annet valg enn å bare la dem være. Plantene kan du jo ikke bruke "verktøy" på, de tåler ikke det.

Er det veldig mye på plantene? Forhåpentligvis ikke, så det er muligens noe du kan "leve med"...?

Vanligvis ser jeg aldri den algetypen på planter, jeg har kun sett den på glasset i mine kar. Du kan lese om grønnprikk-algen nederst på denne siden her, og google "green spot algae".
okei da vet jeg da. da skal jeg kjøpe meg en skrape når jeg får lønn^^.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap