har prestert å apet på meg en av/en miks av disse algene i akvariet mitt da jeg har vært litt for sløv med å bytte vann samt at jeg mistet det meste av flyteplantene mine når akvariet var uten lys noen uker. Har nettopp byttet vann og skal begynne å plante en god del flere planter nedi der, men de har slått seg til på anubiasen min samt gressplanten som sprer seg på bunnen av karet (husker ikke typen)
Først av alt, noen tips til hvordan jeg kan få de helt bort fra plantene manuelt? har skrapet med fingrer og tilogmed prøvd en skuresvamp, hvis jeg skal begynne å fjerne alle infiserte bladene så ryker det meste av anubiasen og en stor del av gresset mitt..
Skal utføre flere vannbytter for å redusere næringen til algene, men vil gjerne bli kvitt dette snarest.
Dette høres kanskje litt søkt ut men, utførte samtidig en grundig rengjøring av filteret mitt, men ikke grundig nok da det spydde ut littegranne gørr i vannet som har satt seg på algetrådene. slamsuging er utelukket da jeg har reker og yngel i karet, men en tanke slo meg... hvis det sitter fast skitt på plantetrådene, vil det bidra til å drepe algene?