Penselalger
Postet 26.05.11 kl 21:03
Postet 26.05.11 kl 21:20
Jeg ville nok latt rota lufte seg veeeeldig godt etter å ha dyppet den i klor, siden det vil trekke inn i treet og lett kan gi fra seg klor ut i vannet en god stund om det ikke har fått dampet av seg. Det du kan prøve er å bruke syre, men jeg aner ikke hvor surt det må være for at algen ikke skal tåle det. Eller hydrogenperoksid, det tar knekken på det meste og legger ikek igjen noe farlig (annet enn vann) etter at det har reagert.
Men selv om du får drept algen så er det greit å få fjernet restene også, så du er nesten like langt med en grundig skrubb.
Jeg skraper rett og slett av med en kniv etter en grundig runde med tannbørste. Greieste er å få tatt det så fort du ser første fnutten, så får den ikek tid til å spre seg så mye. Men penselalger blir du liksom aldri helt kvitt, jeg fikk det med på en plante når jeg kjøpte mitt første akvarie brukt, og siden har de fulgt meg. Noen få tuster her og der når jeg er flink med vannbytter, og fryktelig mange så snart jeg er sen med vannbyttene.
Men selv om du får drept algen så er det greit å få fjernet restene også, så du er nesten like langt med en grundig skrubb.
Jeg skraper rett og slett av med en kniv etter en grundig runde med tannbørste. Greieste er å få tatt det så fort du ser første fnutten, så får den ikek tid til å spre seg så mye. Men penselalger blir du liksom aldri helt kvitt, jeg fikk det med på en plante når jeg kjøpte mitt første akvarie brukt, og siden har de fulgt meg. Noen få tuster her og der når jeg er flink med vannbytter, og fryktelig mange så snart jeg er sen med vannbyttene.
Postet 26.05.11 kl 23:29
Postet 26.05.11 kl 23:49
Postet 27.05.11 kl 09:42
Postet 29.05.11 kl 15:47