Svart alger

Hei
Jeg har fått et kraftig innslag av svart alger. Tiltak jeg har gjort er. Tømt akvariet, vasket grundig, skiftet sann. Jeg har også vasket plantene grundig. Er det noe mer jeg bør gjøre? Kan jeg sette inn plantene eller skal jeg vente med det,

mvh
jojj
"Svart alger" Regner med at det egentlig handler om BBA, også kalt skjeggalger...... Prøv å Google disse.
Handler ofte om for mye mat, lys eller sirkulasjon. Mest den siste.
Mindre mat, kortere lystid og mindre sirkulasjon vil hjelpe hvis det
er BBA. En annen ting som vil hjelpe mot alle alger er : Hurtigvoksende planter, helst flyteplanter.
Tetra-frelst
"Svart alger" Regner med at det egentlig handler om BBA, også kalt skjeggalger...... Prøv å Google disse. Handler ofte om for mye mat, lys eller sirkulasjon. Mest den siste. Mindre mat, kortere lystid og mindre sirkulasjon vil hjelpe hvis det er BBA. En annen ting som vil hjelpe mot alle alger er : Hurtigvoksende planter, helst flyteplanter.


Hallo
Tusen takk for hjelpen.
jojj
Happy-life algin regular
Sjekk ut denne tråden. Flere har gode erfaringer med dette middelet,
men som du ser er det også flere med dårlige erfaringer........
Skjeggalger
Slik ser mine BBA ut. Dette er 2 runde steiner som er ganske hardt rammet. Har selv god sirkulasjon og forer litt for mye. Kan selv ikke bruke algin regular pga Botia. Synes selv disse algene er litt fine, bare det ikke blir for mye av dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap