Penselalger i juwelakvarium

Hei!
Jeg vet det finnes flere hundre tråder om akkurat dette her, men valgte å starte en ny tråd fordi jeg i farta ikke fant ut hva man skal gjøre når penselalgene har angrepet ALT, til og med den fastlimte strukturbakgrunna i akvariet?
Har rett og slett gått dritlei akvariet siden jeg begynte å få disse problemene, og jeg tror rett og slett det skyldes pumpa!
Da den originale pumpa gikk heden, skjærte jeg ut beholderen og satte inn strukturbakgrunner + ei ny pumpe. Deretter begynte algeproblemene å oppstå.
Da først med vanlige grønne alger på steiner og glasset.
Men så kom pelsen! Og jeg blir ikke kvitt den!
Det som kan tas ut av akvariet er jo greit; det legger jeg bare ute i sola, slik at vær og vind renser dem slik at de blir helt fine igjen!
Men hva med bakgrunnene?
Er redd jeg må skjære dem sund og kaste dem hvis jeg ikke får bukt med problemet snart.

Men kan det ha noe å si at jeg har gått over til annen type pumpe?
Har en Fluvalpumpe inne i akvariet nå.
Lysrørene er bytta, men må bytte filtrene i pumpa asap, siden det er pels på dem også...
Akvariet var en stor sorg da jeg skulle rengjøre det i kveld; det fløt med grønne alger oppå vannet, og det gikk faktisk ikke an å se bunnen i akvariet ovenifra!

Noen som vet hvor jeg får tak i ny Juwelpumpe med filterbeholder og alt til en "rimelig" penge?
Er snakk om et Vision 180l det her.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap