Vil penselalgene blomstre opp igjen ved bruk av gammel pumpe?

Hei, har en innvendigpumpe som stod i ett akvarium med penselalger. Pumpen har ligget tørt i 2-3år nå, er det noe risiko for at algene forsatt lever? Vil ikke ha disse i nye akvariumet vist jeg kan unngå det. Pumpen er vasket å skrubbet,men kan jo være noen igjen. Takk for svar
Jeg vet ikke hvor lenge sporene kan overleve uten vann, men du kan legge den i kokende vann i et minutt, så er du i hvert fall helt sikker på at det ikke skjer.
Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det. Sjansen er mye større for å få dem inn via planter og fisk. Alger er egentlig ikke noe "enten/eller", det er mer et spørsmål om akvariet gir dem muligheter til å etablere seg i slik grad at det blir et problem. Alger er den naturligste ting av verden i naturen.
Kontorstol
Jeg vet ikke hvor lenge sporene kan overleve uten vann, men du kan legge den i kokende vann i et minutt, så er du i hvert fall helt sikker på at det ikke skjer. :)
. Takk for svar vil pumpen tåle så varmt vann? Er en fluval 4+. Og da skal hele pumpen nedi det varme vannet?
Jeg tror ikke det er noe problem, da hard plast tåler varme godt (bare tenk på kjøkkenredskaper i plast som du rører i gryten med), men vann på 60 grader går sikkert fint.
Da skal jeg gjøre det, best å sikre seg. De var et h.... å ha i "hus". Takk for alle svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap