3x algesorter?

Hei.

Noen spørsmål om algene i akvariet mitt.
Satte opp et nytt akvarie rett etter nyttår. Akvariet sto først i 4 uker kun med en anubias, noe salvinia minima og et hjemmelagd filter. Deretter fikk jeg noen endlerslb og noen kirsebærreker sammen med pistia og java mose.

Etter at jeg hadde puttet oppi plantene, så begynnte jeg å bruke tropica plant growth premium. Doseringen på flasken sa 5 sprut i uken for 50 liter, så jeg begynnte med det. Fikk fort helt grønne glass. Har redusert doseringen til 1 sprut to dager i uken, og det funker bedre.

Men nå har jeg den siste uken fått noen alger som legger seg mellom pistia og salvinia plantene og noen blågrønne børster på java mosen.

Har sett noen andre tråder her om børstealger, men der står det at de trives i sterk strøm. Java mosen som er angrepet er på motsatt side av det luftdrevne moving bed filteret mitt, og står dermed der det er minst strøm.

Er dette normale oppstarts symptomer, eller noe jeg må fikse. Har bestillt et nytt filter "eheim aquaball 60" for å få litt bedre sirkulasjon siden jeg tror at vannet er litt for "stillestående".

legger med noen bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap