Brunt dun

Har fått no bruntdun liknende på både rot og noe av plantene??Noe som vet hva dette kan skyldes?For mye jerntilskudd?
Sitter disse som små "dusker" eller er det mere som et teppe?

Bilder er også kjekt!
dusk
Nja,det kan se litt sånn ut.Men det er mest på roten,ikke så mye på plantene.
Sikkert penselalger. Siamesiske algeetere tar disse.
alger
Er bare det at jeg har 3Siamesiske algeetere...Ekte oxo.Har ingen form for male...Hm...........Får ikke tatt no bilder!Har ikke no kamera.
Siamesere har en tendens til å ikke ete alger om de vet at det er bedre mat å få.. Jeg synes også det virker som de små er mer flittigere enn de store.
Elo
Nja,det kan se litt sånn ut.Men det er mest på roten,ikke så mye på plantene.


Hadde ikke så lyst til å si penselalger uten at det virkelig var det. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å ta ut roten og skrubbe den så ren som det lar seg gjøre. Deretter legger du rota i fryseboksen i to til tre dager. Forhåpentligvis vil dette gjøre susen.

Alle planter som har blad med algevekst knipes av og fjernes.


alge
Det med og knipe av plantene har jeg gjort vær gang,men det kommer litt smått tilbake.Hva kommer dette av egentlig??Har litt i det lille karet oxo.


Det sies at penselalger kommer av høyt fosfatnivå i karret. Jeg har flere ganger måtte bekjempe disse med en kombinasjon av hurtigvoksende planter og mekanisk fjerning.

Egeria densa er en god hurtigvoksende plante.
Hm..
Glad for responsen,takker for det.Må bare prøve meg litt fram i forhold til hva som kommet som innlegg.Har egentlig noe gode hurtigvoksende planter.Må knipe dem hver uke,vokser ganske bra..
I denne artikkelen er det bilder av endel alger som er vanlige i akvarium. Kanskje du finner dem der?

Ellers kan det også danne seg sopplag på røtter som ikke er skrubbet skikkelig før de has i akvariet. Dette er gjerne lys brunt og litt slimete. Jeg ville også tatt ut roten og skrubbet den godt.
Okei...
Det var en side jeg har latt passere meg forbi,interessant!Ang.rota?Så kjøpte jeg den i butikken og skyllte og skrubbet den faktisk godt før jeg la den oppi..Men det kan vel dukke opp det som alt annet...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap