Hvordan bli kvitt/ ungå pensel alger?

Jeg har et 110 liter akvarium med 6 ancistruser og 6 mollyer. Men har litt penselalger, jeg har revet bort alle blader på planten me alger, og vasket alt oppi, men di kommer bare tilbake. Er det noen andre fisker som spiser penselalger, siden sae blir for stor til 110 liter? Har også biltema lysrør vis det har noe å bety. Så er det noen måte jeg kan bli kvitt algene på? Og eller forhindre mer vekst av dem? Di vokser på glasset, plantene, grusen, røttene og andre dekorasjoner. 
Tror du forer for mye og bytter for mye vann. Lys bør ikke være på mer enn åtte til ti timer i døgnet. Vet det er mange som sier tolv timer, men har erfart at dette gir algeproblemer. Prøv også å skaffe deg mest mulig planter av den hurtigvoksende typen. Stengelplanter og flyteplanter anbefales. Kjøp deg en algeskrape til frontvinduet, enten med magnet, eller kanskje enda bedre med barberblad. Det er alltid sporer til alger i et akvarium, samme hvor mye du rengjør. Ottocincluser eller reker kan gå sammen med fiskene dine. Men de beste til å spise penselalger er Gullbarber.
Gullbarber spiser penselalger, de bør være fire-fem stykker i dette karet. Ikke for på tre uker så får du et kjempefint akvarium. Etter det kan du fore Ancistruser med tabletter, og bare en tredel med flakfor av hva du har fora før. Mollyer ser konstant sultne ut, men de spiser av gammel vane. Flyteplanter og stengelplanter av den hurtigvoksende typen kan du bestille på din lokale dyrebutikk, elle kanskje annonsere etter på Finn. Kanskje du kan annonsere etter planter her på forumet eller i avisen? Eller på sosiale medier? Har du røtter og huler til alle Ancistrusene dine, det er viktig. Ellers bør du skaffe deg en algeskrape med barberblad til frontvinduet. Lykke til.
Beklager at noe ble gjentagelser fra det jeg skrev ovenfor
Det går bra, takk. Jeg har 1 rot, og en del gjemmeplasser. Men mener du at jeg ikkje skal mate i det hele tatt i 3 uker?

Det går heilt fint, for fiskene vil beite på alger og spise smådyr i karet. Har du yngel kan du ikkje slutte heilt å mate så klart.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap