lange hvite tråder

Hei!

Har fått en del lange hvite tråder på noen av plantene mine og lurte på hva dette var?

er det noen som gi meg et godt svar på hva det er og hvordan det kan bli borte er ikke så pent på ellers grønne og fine planter

takker
Kanskje det er skjeggalger du har fått? Dette hørtes litt rart ut ettersom at du sier at dine er hvite, men jeg ville allikevel ha prøvd å sette ned temperaturen litt, kutte ned på fòringen, skifte litt av vannet oftere og kanskje bytte lysrør, dersom disse er gamle.

Skulle ikke dette hjelpe kan jeg anbefale å gå til innkjøp av SAE (Siamesisk algeeter) da disse fjerner det meste av alger svært effektivt dersom de ikke får mye tilleggsfòr. De er også svært morsomme fisker å ha i karet.

Her er også en link som tar for seg algeproblemer og hvordan du kan fjerne dem:

Håper dette var nyttig og at du får kvittet deg med disse irriterende algene
Lange, hvite tråder?
Det er ikke røtter da?
Enkelte planter (som Limnophila Sessiliflora) skyter ut rotstengler fra litt lenger opp på planten. Disse ser ut som hvite tråder.
Jeg har aldri gjort noe med dem, så er vel ikke den rette til å si deg hva du skal gjøre med det heller
Hehe, ja det kan jo selvfølgelig bare være røtter også
Stemmer det, har disse selv. Også mine Cabomba gjør det, dog ikke så mye. Vet noen hvorfor de gjør dette forresten? Får de ikke nok næring med de "vanlige" røttene? Evt kan det at de gjør det være et tegn på noe bra eller dårlig eller er det helt normalt?
Jeg har ei rot med hvite tråder og disse er ikke røtter hvertfall, så jeg lurer på hva det kan være, de oppfører seg hvertfall som alger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap