Stell av algekuler

Gikk nylig til innkjøp av 5st algekuler

Har vært bevisst på disse rare greiene en stund og fikk endelig somlet meg til å forsøke meg på dem. Delte opp til rundt 30 st i forskjellige størrelser og la dem rundt omkring i forgrunnen på et 73 liter.

Som jeg har forstått vokser disse greiene utrolig sakte. Hvor lang tid tar det fra man har delt en kule i biter til de begynner å bli fine igjen?

Tenker da på selve snittflaten på en måte.

Er det noe man skal være bevisst når man driver med algekuler? Holder det å snu litt på dem annenhver uke?
Jeg har gitt opp på algeballer.

Hos meg ble de aldri fine igjen. Veldig mange av fiskene mine synes de var snacs. De jeg har i kar med fisk som ikke spiste de er de akkurat slik de var da jeg delte de. Over et år etter.

Desuten irriterer de med med å rulle rundt når bunnfisk krangler eller svømmer fort forbi. Da samler de seg i en haug under andre planter og liger der og samler bunnslam.

hey er det slik du deler dem, er det bare og kutte dem i 2?
Ja. Du bare deler dem i to til flere deler. Det tar laaaang tid før det blir kuler igjen... Jeg delte mine 5 i omtrent 30 deler. Håper det blir pent etterhvert, men denne algen vokser tydeligvis sent.
Plussmedlem
Det tar månadsvis før den blir pen igjen. Dei bør nok helst ikkje delast.
Noen som har bilder av dette her???
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap