hvor mye biokarbonat?

har nylig kjøpt biokarbonat fra webzoo. de kalte det på fakturan: webzoo ph/KH buffer.
Hvor mye skal jeg ha i et 160liter med malawi? vannverdiene er fin nå, men tenker på når jeg skifter vann
Du får prøve deg frem. Kommer litt an på hvilke verdier vannet du bytter med har.

Foreta et vannbytte (hvis karet er oppe og går) og begynn med en halv teskje, osv. til pH-verdien lander der du vil ha den.

Jeg bytta omtrent 30-50 liter i uka på min 152 liter, da brukte jeg gjerne litt under en teskje til en teskje. Hadde Tanganyika.

Uansett så tror jeg ikke du vil klare å få pH-verdien så veldig langt over 8,5. Da skal det nok større mengder enn en teskje til? Skal vel passe ganske bra med vannverdier på 8.0-8.5 til Malawi tror jeg.

Du trenger ikke å bekymre deg når du benytter Natron Bikarbonat med Malawi i karret. Du klarer ikke å få pH over 8,3 med dette stoffet.

Kjør en bøttetest slik at du får et forhold til hvor mye som skal til

Test først med en teskje og deretter med en til
okey.
da prøver jeg det.

takk for svar.
Er ikke rare mengden som skal til for å øke Kh en god del

Bruker selv ca 1 gram pr 10L, dette øker Kh med 10 hos meg. Kh på 10 er litt høyere enn jeg strengt tatt trenger for å holde rett Ph til malawi, men siden man ikke får Ph høyere enn 8,3, spiller det liten rolle
Måtte bare kommentere signaturen din her mollyen... "Dyr gjør det bedre å leve"

Fantastisk godt sagt! Kunne ikke sagt det bedre selv
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap