Senking av PH-verdier i karet.

Har målt PH-verdien til 7,5 og tilsatt 5ml av Tetra's pH/KH -, etter 24 timer har ikkje verdien forandra seg. Er det berre å tilsette ein dose til? Har bare to gullfisker der nå, men må få senka pH'en for å kunne skaffe meg nye fisker. Da Maller kuhli-åler og etterhvert sverddragere.
Tja, vel osv.... Er ikke lett å si om det i det hele tatt har noe for seg, uten å vite mer om verdiene dine
Hva er Kh? Om denne er lav, vil du fort oppleve at den kan stupe fort og brutalt ved bruk av dette preparatet.

Måtte selv korrigere vannet før jeg hadde i diskus, og Ph falt fra 7,5 til 5 med å tilsette 1ml pr 30L vann.... At du ikke har hatt noen effekt er rart, og må skyldes en meget lav mengde Co2 i vannet

Om du får testet vannet (Kh-test), er det mye lettere å komme med råd For den del, skal du ha sverddragere, er Ph på 7,5 ideelt

Gullfiskene dine skal ha mellom 10-22 grader, mens resten av fiskene du oppgir skal ha fra 22 og oppover. Enten vil noen fryse eller så må noen svette.

Mål kH så blir det lettere å avgjøre hvordan du skal håndtere pH
Har ikke mulighet for å måle KH enda. Men får se igjen i morra, hvordan utviklingen er. Når det gjelder temperaturen har jeg lagt merke til at dere har oppført maks 22 grader, men av folk jeg har snakket med sier de at de har det helt fint opptil 24, de har det forsåvidt helt topp for øyeblikket. Men har fortsatt ikke helt bestemt meg for hvordan det skal ordnes. Kanskje jeg muligens må prøve å få gitt vekk gullfiskene. Har dere forresten noen gode råd om fisk som går godt ilag med gullfiskene?

Gullfisk kan godt overleve i vann som er varmene enn dem er skapt for, men har dem det godt? Tvilsomt.

Fisk er vekselvarme skapninger, der stoffskifte og vekst delvis bestemmes av temperaturen dem har rundt seg.
Resultatet av å sette kaldvannsfisk i kar med for høy temperatur, er at fiskene rett å slett blir utbrent, for å si det på en enkel måte.
Det er skjelden at kaldvannsfisk oppnår noen størrelse\ alder under svært feile forhold.

Gullfisk er svært hardføre, vet at enkelte faktisk har kjørt varmekuren på disse uten problemer... Men at denne kuren fort tok noen måneder av deres liv, er det ingen tvil om.

Kostholdet til gullfisk må også tilpasses, om en absolutt skal ha dem i vann over 20`C
Du blander fisk som bør/skal ha totalt ulike vannverdier her
Gullfisker er som nevnt nedenfor kaldtvannsfisk.

Og du skriver at du har ph 7.5, og vil senke den fordi du bl.a. har tenkte å anskaffe sverddragere... Du har åpenbart ikke sjekket hva sverddragere skal ha av ph da? Det står mellom 7 og 8 i ph her i fiskebasen på sverddragere...

Jeg tror det må litt lesing til før du handler fisk
Den ph'en du har er helt fin-fin for akkurat sverddragere.

Markus Menes
Har målt PH-verdien til 7,5 og tilsatt 5ml av Tetra's pH/KH -, etter 24 timer har ikkje verdien forandra seg. Er det berre å tilsette ein dose til? Har bare to gullfisker der nå, men må få senka pH'en for å kunne skaffe meg nye fisker. Da Maller kuhli-åler og etterhvert sverddragere.
Tenke først å fremst på Kuhli-ålene. Men det er alt dette som gjør meg så usikker. Og det er derfor det fortsatt er "kaldt" vann og bare gullfisk i akvariet Takk for sånne tilbakemeldinger, for eg vil jo fiskens beste.

Men da tilbake til: "noken som har tips om fisk som har det godt ilag med gullfisk?"

Da både når det gjelder klima og fisk vs fisk
Her kommer går geniale fiskebase inn i bildet

Når jeg legger inn samme info som de kriterier gullfisk har i søkekriteriene, får jeg opp 80 arter som passer
Om en legger til litt slingringsmon i verdiene, kan sikkert antallet 5-dobles.

Her er søkeresultatet på Gh 5-20, Ph 6-8, Temp 10-22, Størrelse 100L

Er sikker på at du finner noe snadder der
Kom akkuratt for å gjøre det selv. Men tusen takk for all hjelp. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har hørt at gullfisken ikkje går overens med all fisk, derfor lurte jeg bare på om noen hadde erfaring med gullfisk og annen fisk.

Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap