Drammen/Lierfolk... sjekk vannet deres !

tror vannverket har klikka for fra i går til i dag så har pH verdi ut av springen gått fra 6.0 til over 7.
er det kun hos meg denne svingningen har kommet ?

får vann fra glitre.
har ikke målt PH, men jeg kjente at det luktet veldig klor av vannet i dag
det gjorde det ikke her.. kun denne vanvittige økningen over natta.
hmm, får teste i morgen. Egentlig syns jeg det høres bra ut, for jeg sliter med lav PH og må bruke PH+ pulver ved hvert eneste vannbytte
hmpfh... jeg trenger det motsatte :-p
du skal få litt "gammelt" vann av meg. hehe
Merkeleg...Eg får òg vatn frå Glitre, men eg har aldri hatt Ph på under 7 frå springen...
tror drammen og liersiden har litt forskjellig, her har det liget stabilt på rundt 6 helt siden jeg begynte å måle.
Hvor langt vannet skal gå i rørene har stor betydning for hvilken vannverdi en ender opp med.
Så at det er forskjeller i hva verdiene er, selv med samme vannkilde, er både vanlig og naturlig
lav ph, haster!!!
hadde vannbytte tideligere denne uka.. og nå er ph falt ned til 5. har ligget konstant på 7,5. Får vann fra Glitre jeg og.
har noen tips til hvordan jeg kan få opp ph? hster ..
Kjøp natron i dagligvarebutikken. Det hever ph øyeblikkelig, siden det hever kh og dermed buffrer vannet. Rør en teskje ut i en bøtte vann og tøm oppi karet litt etter litt.

Natron står gjerne sammen med mel, tørrgjær og andre baker-varer i dagligvarebutikkenes hyller.
lav ph
tusen takk for tipset. nå har ph steget til 7. skal jeg bare fortsette slik behandling til jeg får ønsket ph verdi?
Ja, men vent en stund mellom hver bøtte. Det tar litt tid før det har blandet seg skikkelig i hele akvariet, og stabilisert seg så du får målt den korrekte ph-verdien.
Hvor mange liter i timen sirkulerer filteret ditt? Det kan gi en pekepinn om når alt er skikkelig blandet.

Hvor høyt hadde du tenkt deg med ph'en? Hva slags fisker har du?
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap