Vannverdier Test

Har akkurat lest litt om vannverdier under "akvarieskolen". Her står det at et alternativ kan man ta med en vannprøve til en butikk så skjekker de vannet gratis eller billig....Her er det STOR forskjell. Ja noen gjør det gratis, men må presisere at tropehagen tar 40 kr for å teste vannet for deg. Så om du lurer på om du feks har nitrit i vannet, og drar til butikk og det viser seg at det er nitritt, du drar hjem, bytter vann hver dag for så dra tilbake etter en stund til butikken for å kjekke vannet igjen, ja da har du brukt 80 kr, det er jo nesten det Nitrit testen koster, som du selv kan teste vannet med mange mange ganger. Mens andre butikker gjør dette gratis for deg.
Det koster vel ca. 300kr for et Tetra Laborett testsett. Det er verd pengene i min mening, ser ut til at det kommer til å vare en god stund, og jeg har de testene jeg har mest behov for.
Bettina
40 kr for å teste vannet for deg. Så om du lurer på om du feks har nitrit i vannet, og drar til butikk og det viser seg at det er nitritt, du drar hjem, bytter vann hver dag for så dra tilbake etter en stund til butikken for å kjekke vannet igjen, ja da har du brukt 80 kr,

Det var service, det! (klarer ikke å skrive "sørvis", MC! )
Bra at du opplyser om dette, Bettina. Var selv klar over dette, men trodde faktisk at det var ett "lokalt fenomen".
Det værste av alt er at her testes vannet med strips, altså betaler man for ett testresultat som er feil...
Ja jeg synes dette er helt rått egentlig, 40 kr!! Sykt, Hvis du har dårlige verdier, anbefaler de at du kommer tilbake flere ganger for å teste vannet. Alt bare for å tjene penger....
Det er jo samme folka som selger gullfisk boller og gir masse råd de ikke har peiling på for å tjene penger, så det er vel ikke noe stort sjokk?

Har heldigvis litt bedre erfaring med butikkene selv rundtom her. For 40 kr kunne jeg sikkert fått vannet analysert på universitetet sin lab :P
Jeg vet dette sklir litt ut i denne tråden, men ved siden av gullfisk akvariet står det en lapp med info. Bla. Gullfisk er en kaldtvannsfisk som skal ha mellon 10-15 grader i vannet. Så titter jeg på termometret til gullfisken, ja da, 25 grader var det, tipper de fiskene ikke hardet helt bra.
Hadde så lyst til å konfrontere dama i butikken, men ungene maste så fryktelig, så jeg måtte bare gå!!!
Bettina
Jeg vet dette sklir litt ut i denne tråden, men ved siden av gullfisk akvariet står det en lapp med info. Bla. Gullfisk er en kaldtvannsfisk som skal ha mellon 10-15 grader i vannet. Så titter jeg på termometret til gullfisken, ja da, 25 grader var det, tipper de fiskene ikke hardet helt bra. Hadde så lyst til å konfrontere dama i butikken, men ungene maste så fryktelig, så jeg måtte bare gå!!!

Må bare komme med denne infoen:
"Arten er eurythermal, som betyr at den trives i mange forskjellige temperaturer, fra 10 grader til 35 grader, og kan overleve temperaturer fra 1 grad til 40 grader."
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap