Gulbrunt vann

Vet ikke om det er riktig å poste spørsmålet her.

Har et kar på 240 liter som har vært oppe å gått i en drøy måned nå.
Vannet har hele tiden vært klart og fint, men etter vannbyttet for to dager siden er vannet nå blitt gulbrunt.

Har rådasand, ei rot, naturstener og ei kokoshule + noen planter.
Vannverdiene er som de skla være.

Er det noen som vet hva dette kan komme av og hva jeg bør gjøre for å få vannet klart igjen?
Røtter, og kokosnøtter farger ofte av en hel del. Fisk tar ikke skade av at vannet gulner litt, mange trives bedre i slikt vann, enn helt krystallklart vann.

Gulfargen vil etterhvert tynnes ut, og forsvinne.
Om du syntes den er plagsom, må du heller ta små vannbytter daglig til fargestoffene er tynnet kraftig ut i røtter\ kokosnøtter
Min første mistanke går til brunt vann i kranen. Skjer ofte på høsten at det kommer en del hunusstoffer fra elver og bekker inn i vannverkenes vannsystem, eller hvis det har vært reprasjon av vannrør.

Bytt vann, så blir nok vannet klart igjen, såfremt det ikke er noe i karet ditt som setter farge på vannet
Takk for svarene!

Tenkte på røttene og kokoshulen jeg og, men fikk ikke det til å stemme at de skulle farge vannet over natten etter 1 mnd. Spesielt med tanke på at de er både skrubbet og bløtlagte flere dager før de ble lagt i karet.

Det med kranvannet er kanskje ikke umulig, men det er kun dette karet som er blitt brungult over natten, ikke de to andre som det ble byttet vann på samtidig.

Kan vannet bli misfarget av filteret? Har ikke renset filteret på dette karet enda så kan det være det?
Filteret skulle ikke misfarge vannet Har selv ikke renset ett par av filtrene på halvannet år, og der er vannet bærre lækkert
Ha ha ha!!! Skulle nok ha postet denne under Absolutt nybegynner....
Grunnen til det mørke og gulbrune karet mitt er så såre enkelt forklart at det bakerste lysrøret bare gløder.

Flaut, men sant.
Den var jaggu god!!!! Du kan jo skrive det inn under tråden om tabber. Kan 'trøste' deg med at det like gjerne kunne vært meg som gjorde det samme.....
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap