- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- eikeløv som muggler
eikeløv som muggler
Postet 04.10.06 kl 18:41
Det har jeg aldri sett noe som helst til. Ingenting. Ikke engang da jeg glemte en haug løv i en bøtte i to-tre uker....
Det var merkelig, gitt. Kan de ha hatt et belegg av noe slag?
OBS!
Du bruker vel brune, ikke grønne løv??? Hvis du bruker grønne, så er det klorofyllet sin feil at de mugner. Man må bruke eikeløv "visne", altså etter at de er blitt brune om høsten.
Det var merkelig, gitt. Kan de ha hatt et belegg av noe slag?
OBS!
Du bruker vel brune, ikke grønne løv??? Hvis du bruker grønne, så er det klorofyllet sin feil at de mugner. Man må bruke eikeløv "visne", altså etter at de er blitt brune om høsten.
Postet 04.10.06 kl 19:21
mona oDet har jeg aldri sett noe som helst til. Ingenting. Ikke engang da jeg glemte en haug løv i en bøtte i to-tre uker.... Det var merkelig, gitt. Kan de ha hatt et belegg av noe slag? OBS! Du bruker vel brune, [B]ikke grønne løv[/B]??? Hvis du bruker grønne, så er det klorofyllet sin feil at de mugner. Man må bruke eikeløv "visne", altså etter at de er blitt brune om høsten.
Jeg var ute å fant disse i forje uke..å de er helt brune ja..Sjekket de da jeg plukket de om de var uten belegg osv, men fant ingen ting..Fatter altså ikke hva der er..Sjekka for sikkerhetskyld om det var noe galt med vannet, men fant ingen ting..huff, synes dette var litt skremmende..Alle bladene jeg plukket er hva skal jeg kalle det?..Chrispy
Postet 04.10.06 kl 20:11
Postet 28.10.06 kl 23:25
Postet 29.10.06 kl 00:06
Eikeløv i akvariet
Jeg var ute og plukket en del eikeløv her om dagen. La de først til tørk, så jeg tror de skal være sånn passe "døde". Nå ligger de tørt i en bøtte.
Jeg lurer egentlig på hvordan jeg skal gå frem videre... skal jeg legge de i bløt og "vaske" de? eller kan de puttes rett i akvariet?
Åpen for alle tips, da jeg ikke har gjort dette før.
Jeg lurer egentlig på hvordan jeg skal gå frem videre... skal jeg legge de i bløt og "vaske" de? eller kan de puttes rett i akvariet?
Åpen for alle tips, da jeg ikke har gjort dette før.
Postet 29.10.06 kl 00:26
Postet 29.10.06 kl 04:05
Postet 29.10.06 kl 11:15
Postet 29.10.06 kl 18:36