vann

hei, må stille ett spm ang vann.. ei vennina av meg har fådt en overflate på sitt akvarium som ser ut som bensin som ligger å flyter på overfalten.. hva er det for noe ?? og er det skaldelig for fisk og planter ??? hovrdan får man det bort fra akvariuman???

lure på ett til spm.. hva skal man gjøre når nitriten er for høy??
Når nitriten er for høy, bytter du mye vann (10-30% hver dag) og fôrer mindre. Burde gå bra da, men pass på at du følger dette opp nøye.
Iris Dikkanen
hei, må stille ett spm ang vann.. ei vennina av meg har fådt en overflate på sitt akvarium som ser ut som bensin som ligger å flyter på overfalten.. hva er det for noe ?? og er det skaldelig for fisk og planter ??? hovrdan får man det bort fra akvariuman???

Mener å huske at det er proteinhinne. Hadde det også en periode.

Angrep det fra 2 vinkler.
- satte vannutblåsningen slik at vannflata ble mer urolig. Det bryter ned hinna,
- i tillegg sugde jeg hinna vekk fysisk når jeg tok vannbytte.

Dette tok knekken på problemet etter ganske kort tid.

Tror at hinna blir forårsaket av for dårlig for og/eller overforing?

Med for tykk hinne på vannet blir det for dårlig utlufting. Bør tilstrebe å bli kvitt den.
Proteinhinne
Finnes en annen måte også, for å bli kvitt proteinhinna biologisk, levendefødere spiser den; Platy, Guppy, Sverddragere, Molly. Disse liker relativt hardt vann, så det kommer jo litt an på hva slags fisk og vannverdier en har i karet om en kan sette inn slike. De beste og mest hardføre er nok Platy, som greier seg i mye bløtere vann enn f.eks Mollyer.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap