Uklart vann.

Inaktiv bruker
Har en 60ltr med coryer, å her er vannet uklart. La nedi en redmoorerot, rett fra butikken. Vannet var klart lenge, men nå er det ikke "pent" I tillegg lukter det litt syns jeg. Fikk råd om å bytte ca 25% daglig, men det hjelper ikke . Har halogenlys der, men karet har hatt dette lyset hele tiden før jeg gjorde det om til corykar, å da var det "speilklart" vann der. Å jeg har mine dyrebare VF Fowlerier å VF adolfoi oppi der. Noen som hvet hva som er feil hos meg?
Inaktiv bruker
Ingen som vet, eller har tips? Redd for Fowleriene mine. Bør jeg flytte di?
Hvor lenge har du hatt vann i akvariet?
Hviket filter har du og hvor lenge har det gått?
Har du fått utslag på redmoor roten, og eventuelt hviken farge er det på det?
Hvilken farge er "grumset"`?
Inaktiv bruker
Har vært oppe i over 6mnd, hadde div levendefødende i det før. Å som nevnt ikke noe rot. Men nå er jeg bekymret hva fisken angår, ikke hva di koster, det overlever man altids Men er ikke pent å se på pluss som nevn lukten. Vannet er "grumsete" litt "melkeaktig".
Inaktiv bruker
Birger A
Har vært oppe i over 6mnd, hadde div levendefødende i det før. Å som nevnt ikke noe rot. Men nå er jeg bekymret hva fisken angår, ikke hva di koster, det overlever man altids:-) Men er ikke pent å se på pluss som nevn lukten. Vannet er "grumsete" litt "melkeaktig".
Filteret er et Aquael.
Ta vekk rota og se om det hjelper. Den burde ikke gi grått vann, men. Vasket/skrubbet du den først før du la den i? Regner med at du forer med noe helt annet nå enn da du hadde levendefødere. Kan det være noe av foret som ikke blir spist opp, og som med det forurenser vannet? Grått vann kan jo rett og slett være infusorier. Om det har dødd en fisk kan jo dette også gjøre vannet grått, men jeg regner med at det ikke er det som er problemet, du har helt sikkert tall på dine VF-fisk. Kanskje levendeføderne har født mye yngel som ligger og råtner i pumpa. Synes ikke det er noe særlig sannsynlig, men... Se om det grå er øverst i akvariet når lyset slår seg på om morgenen, da er det helt sikkert infusorier. Om du har lite planter, kan det være lust å sette ned flere, og hurtigvoksende planter. Har noen planter gått i oppløsning? Det kan fremme infusorieoppblomstring. Jeg har visst ingen flere forslag, så jeg ønsker deg lykke til.
Inaktiv bruker
Nå ble det mye å svare på Levendefødende var i karet FØR jeg gjorde det om til Corykar. Prøver å ha lyset av noen dager nå. så ser jeg om det er noen forandring. Plantene vokser å trives, ikke noe døde planter, men har lagt oppi Eikeløv, som var visne selvfølgelig. Men som sagt, ser ikke ut som Coryene mistrives.
Inaktiv bruker
Birger A
Nå ble det mye å svare på:-) Levendefødende var i karet FØR jeg gjorde det om til Corykar. Prøver å ha lyset av noen dager nå. så ser jeg om det er noen forandring. Plantene vokser å trives, ikke noe døde planter, men har lagt oppi Eikeløv, som var visne selvfølgelig. Men som sagt, ser ikke ut som Coryene mistrives.
Glemte å nevne rota, tar den ut idag.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap