Øking av Gh

jeg har et kar jeg nettopp har startet opp, og har en dH på 1.. jeg har kjøpt dH salt og hatt oppi det som tilsvarer at dH skal øke til 9, men den har bare økt til 2... hjelp meg!!!!! tar det lang tid før jeg får resultater??? eller må jeg ha oppi mer???
Øking av Gh (som av og til omtales som Dh med en feil. Dh er en måleskala, for hardheten) er enkelt, og skjer med en gang.

Antar at du dumpa pulveret rett i karet, og at det nå ligger en del hvitt på bunnen? Dette pulveret skulle vært løst opp i vannet, men dette vil skje etterhvert. Du vil om du har gjort det slik gradvis merke at Gh stiger.
Frank Angell
Øking av Gh (som av og til omtales som Dh med en feil. Dh er en måleskala, for hardheten) er enkelt, og skjer med en gang. Antar at du dumpa pulveret rett i karet, og at det nå ligger en del hvitt på bunnen? Dette pulveret skulle vært løst opp i vannet, men dette vil skje etterhvert. Du vil om du har gjort det slik gradvis merke at Gh stiger.

ja jeg tok alt oppi med engang pga at det ikke er noe fisk i, men da gjorde jeg altså feil igjen.... det ligger ikke noe pulver på bunn nå nei.. men hvis det stiger etterhvert er det greit... kommer mange dumme ting jeg...hehehehe men jeg lærer etterhvert...
Mål Gh i morgen tidlig, se om denne har "normalisert" seg da. Om ikke, tilsetter du mere Gh+. Bland dette gjerne ut i ett litersmål først, så er det lettere å ha kontrollen med tilførselen
oki...tusen takk.... det er fint med dette forumet, man lærer mye av det.. takk igjen... bukker og neier
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap