Hva har skjedd med vannet mitt?

I går da jeg slo på lyset i akvariet mitt så jeg plutselig at det hadde kommet massevis av bittesmå, hvite greier i vannet. De er 1-2 mm lange og kunne sett ut som bittesmå sytråd-biter (men litt tynnere), og det er såpass mange at man ikke kan komme unna dem. Noen som har noen idé om hva det kan være eller hva jeg skal gjøre med det?

---

Ææææsj, kan det være larver? Jeg så nå at noen er på ruta, og de ser ut som de beveger seg.. Hvordan i all verden de kan ha kommet seg oppi akvariet mitt har jeg ikke peiling på, men der kan de uansett ikke få bo!
Høres ut som en eksplosjon av planarier. Dette er ett fenomen en oftest ser i kar med kraftig overforing, siden disse mark-lignende dyrene lever av overskuddsfor.

Har selv kun en gang opplevd dette, det var i ett kar der jeg drettet eplesneiler, og hadde vært litt vel raus med maten. Måtte rett å slett rense bunnlaget, og bytte alt vannet for å bli kvitt dem her.

Vet at en del fisk eter av disse, men slett ikke alle
Æsj.

Forresten - jeg har bare en kampfisk, og har vært veldig usikker på hvordan jeg skulle fore ham. De første dagene spiste den nesten ingenting, men plutselig begynte den å spise masse. Nå ser jeg alltid på når han spiser og passer på at det ikke blir igjen mat, men samtidig vil jeg jo ikke sulte ham.. Hvis det er sånn at jeg har overforet den, hvordan vet jeg hva som er nok mat? Den spiser jo alltid opp (maten blir ihvertfall borte), og sier ikke så veldig klart ifra om det ble for mye eller for lite akkurat.. Det er sikkert sant at det er for mye næring i vannet, for jeg har fått trådalger også. Bør jeg bare fore mindre, eller risikerer jeg da en utsultet fisk?
Du ser fort om den får for lite mat, den vil da bli slank. Det som er med de fleste fisk, er at de eter det de kan, enten de trenger næringa eller ikke. Det de ikke trenger, kommer mer eller mindre ufordøyd ut i andre enden...

Fisk trenger forøvrig mye mindre mat enn hva de fleste er villige til å gi. Ser for min egen del hvor ekstremt mye mer mat jeg har gitt, kontra hva fiskene trenger
Jeg har også hatt det du har,aner ikke om de gjør noe annet enn å skremme akvarie eieren :P

Diverse fisker vil spise dem ja,men aner ikke hvilke. Du kan kanskje prøve å kjøre pumpen på full guffe en liten stund og få de vekk fra vinduet samtidig,ville tro det skulle fjerne en del av de men tviler på at det fjerner alle.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap