Feil i stikkontakt- strømstans over 10 timer

Oppdaget i morrest at strømforsyningen til 250 -literen var borte. Feilen ligger i en gammel stikkontakt som er "glapp". Har brukt samme kontakten i 3år uten at strømforsyning til akvariet har blitt borte... Men nå skjedde det altså. .....
Har skiftet vann ca 40 liter i løpet av dagen... Men jeg skylte eller renset ikke filteret, slik jeg leser her på forumet at jeg kanskje burde ha gjort for jeg startet pumpa.. Tok en 5'er test nå i em som viste normale verdier. Er det noen som har gode råd for hva jeg bør gjøre videre? Fortsette å bytte vann daglig? Flytte fiskene til et annet akvarium? Når kan jeg forvente at "faren" er over?
Er dette en intern eller ekstern pumpe? Hvis det er en intern, kan det være at det har gått bra. Jeg greide å glemme å sette i stikkontakten etter et vannskifte, og pumpa var av i 3/4 døgn. Likevel overlevde filterbakteriene Er det derimot en ekstern pumpe, er du i trøbbel.

Med 5-er test, antar jeg at du mener slike teststrips? De kan du ikke stole på, er jeg redd. Så at den viser OK vannverdier, betyr ikke at alt er OK. Jeg ville ha tatt daglige vannskifter en periode, og også skaffet dråpetester så fort som fy. Før vannet blir testet med tester som er sikre, kan du dessverre ikke avblåse krisen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap