Nylonstrømpe

På Zoo`en så sa de at jeg ikke måtte bruke vanlig nylonstrømper (sånne til damer) på pumpene i karene mine, for det avgir giftige stoffer. Stemmer dette? Mener jeg tidligere har lest at det skal gå helt fint :S

Har brukt det i ene karet mitt i åtte-ni mnd... Reker og snegler lever bra, neontetra og ancistrus likeså, men har hatt trøbbel med guppiene.

Malagi
Jeg har aldri opplevd noe negativt med å bruke damestrømper, og jeg har brukt mange.

Hva foreslo de på butikken at du skulle bruke i stedet?
Jeg har skyllt mine godt i varmt og kaldt vann. Så har det gått greit...
Tror ikke noen vil garantere 100 % for at det går bra, for det finnes jo så mye forskjellig på markedet....
Rose U
Jeg har aldri opplevd noe negativt med å bruke damestrømper, og jeg har brukt mange. Hva foreslo de på butikken at du skulle bruke i stedet?

Selvfølgelig var det eneste riktige å kjøpe strømpe hos dem istedet :P

Nå skylder jeg forsåvidt ikke på den som solgte den, var jo den beskjeden de også hadde fått..

Malagi
Aggi
Jeg har skyllt mine godt i varmt og kaldt vann. Så har det gått greit... Tror ikke noen vil garantere 100 % for at det går bra, for det finnes jo så mye forskjellig på markedet....

Regner med at hvis den jeg brukte hadde vært giftig, så ville snegler og reker gått heden først?

Er jo innmari mye finere med en sort damestrømpe oppi der - enn en hvit fra Zoobutikken :P
Malagi
[QUOTE=Aggi]Jeg har skyllt mine godt i varmt og kaldt vann. Så har det gått greit... Tror ikke noen vil garantere 100 % for at det går bra, for det finnes jo så mye forskjellig på markedet....

Regner med at hvis den jeg brukte hadde vært giftig, så ville snegler og reker gått heden først?

Er jo innmari mye finere med en sort damestrømpe oppi der - enn en hvit fra Zoobutikken :P
Jeg støtter den
Re:
Hm. Det kan ikke være noe i dette og yngelen min som nekter å leve? Vet vi sikkert at den ikke avgir noen rare stoffer?
Kesol
Hm. Det kan ikke være noe i dette og yngelen min som nekter å leve? Vet vi sikkert at den ikke avgir noen rare stoffer?

Som Aggi sier - det finnes jo så mye rart på markedet...du kan jo ha hatt uflaks? Kan jo være verdt en 50 lapp på Zoo`en og ett førsøk :P

Guppyyngelen min har iallafall vokst opp i det karet...men har som sagt hatt litt trøbbel med akkurat dem, det etter at de har begynt å bli voksne. Men Frank var ganske sikker på at det skyldes parasitter, så da..
Utrolig nok så FANTES det for et par år siden nylonstrømper som var satt inn med Aloe Vera. Det var liksom noen som hadde funnet ut at damer SIKKERT synes det er å tungvint å FØRST ta på seg bodylotion og SÅ strømper, så de skulle liksom KOMBINERE det... Og det skulle visstnok holde i noen vasker også.
Akk ja. Det forsvant visst rimelig fort fra markedet, lenge siden jeg har sett det nå.
(Ser ikke BORT ifra at det i USA sikkert finnes parfymerte strømper. De parfymerer jo t.o.m. bind og tamponger... Hva er DET godt for?)

Nylonstrømper er jo i bunn og grunn laget av plast, og fargen sitter I plasten, så jeg kan ikke forstå at svarte nylonstrømper skal være noe værre enn "no fishing"-skilt og andre plastdingser som finnes rundt omkring i akvariene?
Re:
Mine har vært i vaskemaskinen, vil jeg tro. Så jeg tror nesten jeg skal prøve disse nettingene fra dyrebutikken. Er de vanlige i handelen?
Kesol
Mine har vært i vaskemaskinen, vil jeg tro. Så jeg tror nesten jeg skal prøve disse nettingene fra dyrebutikken. Er de vanlige i handelen?

I vaskemaskinen - med såpe og sånn? Kanskje det er problemet...jeg brukte helt nye som jeg skyldte godt. Men ellers tror jeg de er vanlig å selge på Zoo`en.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap