PH stiger

Hei hei jeg sliter litt med og få en stabil ph har etter fylt 100 ml siden fredag med PH-(kan jo ikke være bra??) men den stiger utover dagen.justerte den med PH- i dag kl 17 ned til 6.80 og nå kl 20 er den oppi7.17 (målt med diggital ph måler) Di andre verdiene har jeg kun målt med tetra test 5-1 hvor
GH ligger stabilt på 10
KH ligger mellom 3-6
Skaff deg en skillelig Kh-test.

Du har trolig noe karbonatholdig i karet, og dette øker hele tiden Kh i takt med at du tilsetter syrer for å senke denne.
Kan med stor sikkerhet si at det er bunnlaget ditt som avgir karbonater, i form av kalsiumkarbonat.
Syrene i Ph- kan godt være med på å trigge utskillingen av CaCo3
Frank Angell
Skaff deg en skillelig Kh-test. Du har trolig noe karbonatholdig i karet, og dette øker hele tiden Kh i takt med at du tilsetter syrer for å senke denne. Kan med stor sikkerhet si at det er bunnlaget ditt som avgir karbonater, i form av kalsiumkarbonat. Syrene i Ph- kan godt være med på å trigge utskillingen av CaCo3 :)

Takker for rask svar, men det sier meg ikke så mye. er ganske ny med dette. Hjelper det med slam suger? Hva er caco3??
sikkert dumme spm det her så tåler dumme svar
Nei, du kan ikke slamsuge mineralene ut av grusen CaCo3 er kalsiumkarbonat. Gibber ofte ikke å bruke hele de lange ordene, jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap