oksygen i vannet

Finnes det alternative måter å få ekstra oksygen i vannet enn å kjøpe dyre tanker ??

Mvh Linda
Tanker? Skjønte ikke den helt, det er ikke CO2 du tenker på.
Tenker på slike oksygen tanker... litt vanskelig å forklare for jeg vet ikke helt hva de heter, men la meg omformulere sp.målet litt.

Hvordan får man mer oksygen i vannet ???

(ikke teknisk annlagt nei...hehehe... )

Linka
jeg tror at plantervil fikse litt av det. kanskje en luftpumpe? men jeg er ikke sikker.
Hvor mye oksygen trenger du? ofte er det nok og flytte på utplåser røret slik av vannet bryter overflatern. Fiskene har sjelden bruk for mere oksygen en dette. Ellers vil en vanlig luftpumpe med brusestein tilføre oksygen(02). Husk imidlertid at for mye oksygen vil fortrenge CO2 mengden i akvariet, som igjen kan gå utover planteveksten.
Mer oksygen
2 hovedmetoder for å få mer oksygen:
1. Bevegelse i overflaten (Mao få vanntet fra pumpa til å lage noe bevegelse i overflaten)
2. Skaffe luft-pumpe som pumper luft ned i vannet. Bruk en brusestein slik at boblene blir mindre.

Planter tilfører også noe oksygen, men svært lite. (Henger tett sammen med mengde lys i karet)

Om vannet er varmt (over 29-30 grader) så setter dette større krav til bevegelse i vannskorpa eller bruk av luftpumpe.

Så forsøk å få mer bevegelse i vannskorpa!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap