pyntefigur i akvarium, vil den påvirke vannverdiene?

Inaktiv bruker
Kjøpte nettopp en akvariumfigur på ebay. Selger forsikret om at denne var helt trygg å ha i karet. Den er laget av noe som på engelsk heter polyresin (kunstharpiks??), og lukter egentlig litt sånn vannmalingaktig:-P Dama som solgte den har en dyrebutikk på nett, så den BURDE være ok, men man vet jo aldri! Noen som vet?
Om det er ren polyresin, er dette en grei plast (forutsatt at det ikke er brukt en uegnet katalysator under produksjonen). Er svært lik PVC både i oppbyggning og i egenskapene.
Men jeg ser ikke bort i fra at den er overflatebehandlet med noe. Er vel neppe ensfarget, kjedelig plast dette?
Siden dette er dekor som er etter det du er blitt fortalt, beregnet til akvarie vil jeg tro at den er OK å bruke.

Må nesten legge til at svært mye av det som selges av dekor, og en hel del av bakgrunnene som lages til innvendig bruk, er fremstilt av polyresin.
Inaktiv bruker
Jeg frykter ei mer, og putter den i akvariet Tror ikke den er malt med noe, den er helt ensfarget...Skal liksom etterligne en krokodillehodeskalle (veldig bra etterligning faktisk), så var vel ikke behov for noe farge.
Samboeren min mente forøvrig at den kom til å skremme fiskene (for fisker liker vel ikke krokodiller) men regner med at viss de er inteligente nok til å skjønne hva det skal forestille, så fatter de at den er dau også:-P Hehe.
Inaktiv bruker
Jeg tror heller dem er dumme nok til å ikke forstå hva det er
Det vil overraske meg både mye og lenge om fiskene er i nærheten av å føle frykt for en "kroko-kjeft"
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap