- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Alternativ til vannbytte
Alternativ til vannbytte
Jeg har et 650 liters akvarium. Hvis jeg skal bytte 1/3 av vannet i måneden som er anbefalt av mange som et minimum vannbytte, virker dette som litt mye for meg. Derfor lurer jeg på hvilke stoffer som gjør at vannet må byttes og
hvordan kan jeg eventuelt kvitte meg med disse stoffene uten å måtte bytte så mye vann?
hvordan kan jeg eventuelt kvitte meg med disse stoffene uten å måtte bytte så mye vann?
Postet 14.10.07 kl 20:01
Postet 14.10.07 kl 20:11
Endret: 14.10.07 kl 20:12
Postet 15.10.07 kl 11:23
Postet 15.10.07 kl 15:03
Det er ingenting som kan erstatte vannbytter.
Du kan IKKE fjerne avfallsstoffer som fiskeurin, fiskebæsj, råtnende planterester, matrester osv ved noen annen metode enn å fjerne det fysisk:
UT med møkkete vann, inn med nytt og rent vann!
Det "tipset" om Tetra Easy Balance er ikke noe annet enn ren svindel fra Tetra sin side. HUMBUG! Jeg håper folks logiske sans får dem til å forstå at intet middel på flaske kan fjerne avfall fysisk. Det sier seg selv at det ikke går.
Spør du meg, burde Tetra vært saksøkt for svindel med det produktet der! Det finnes ingenting som irriterer meg like mye som slike påstander de har på den flaska.
Dette er en av grunnene til at jeg ikke bruker Tetra produkter så sant jeg kan unngå det.
Du kan IKKE fjerne avfallsstoffer som fiskeurin, fiskebæsj, råtnende planterester, matrester osv ved noen annen metode enn å fjerne det fysisk:
UT med møkkete vann, inn med nytt og rent vann!
Det "tipset" om Tetra Easy Balance er ikke noe annet enn ren svindel fra Tetra sin side. HUMBUG! Jeg håper folks logiske sans får dem til å forstå at intet middel på flaske kan fjerne avfall fysisk. Det sier seg selv at det ikke går.
Spør du meg, burde Tetra vært saksøkt for svindel med det produktet der! Det finnes ingenting som irriterer meg like mye som slike påstander de har på den flaska.
Dette er en av grunnene til at jeg ikke bruker Tetra produkter så sant jeg kan unngå det.
Postet 15.10.07 kl 15:08
Endret: 15.10.07 kl 15:09
Postet 15.10.07 kl 15:19
I en del av verden, som er i ferd med å flyte over av svært bra springvann, ser jeg lite poeng i å være knipen på rent vann til fiskene.
Som Mona sier, det er ingen verdens ting som kan erstatte vannbyttene, om en så bruker halve lønningspåsan til ymske kjemiske "gullmidler". Gull bør erstattes med "tull"
Har testa ut en rekke av dissse vidundermidlene, og felles for de alle, er at de koster mange ganger mer enn de smaker.
Nå syntes kanskje mange jeg er stygg, men orker man ikke å bytte vann en til to ganger i uka, har man ett ørlite problem Hos meg er det ikke en dag i året ikke slangen rulles ut, med ett enkelt unntak: om jeg er borte ett døgn eller så, da byttes det selvsagt ikke vann. Får heller ta dette igjen enten før eller etter jeg er borte
Som Mona sier, det er ingen verdens ting som kan erstatte vannbyttene, om en så bruker halve lønningspåsan til ymske kjemiske "gullmidler". Gull bør erstattes med "tull"
Har testa ut en rekke av dissse vidundermidlene, og felles for de alle, er at de koster mange ganger mer enn de smaker.
Nå syntes kanskje mange jeg er stygg, men orker man ikke å bytte vann en til to ganger i uka, har man ett ørlite problem Hos meg er det ikke en dag i året ikke slangen rulles ut, med ett enkelt unntak: om jeg er borte ett døgn eller så, da byttes det selvsagt ikke vann. Får heller ta dette igjen enten før eller etter jeg er borte
Postet 17.10.07 kl 02:20
Kjetil GangdalJeg har et 650 liters akvarium. Hvis jeg skal bytte [B]1/3 av vannet i måneden [/B]som er anbefalt av mange som et minimum vannbytte, [B]virker dette som litt mye for meg[/B].
Dette la jeg faktisk ikke merke til i går, at du skriver en gang i måneden...! En gang i uken, som er anbefalt vannbytterutine, da hadde jeg kanskje kunne hostet opp en viss forståelse for deg....kanskje. Men om du mener at en gang i måneden er for mye for deg, så har jeg kun et råd:
Selg akvariet.
Det er ikke den rette hobbyen for deg.
Postet 17.10.07 kl 02:26
Endret: 17.10.07 kl 02:27