Eikeblader, hvordan ser de ut?

I fjor høst gikk jeg å samla sammen masse blader, og jeg trudde disse var eikeblader... fant fort ut at de ikke var det.

Ser nå ett tre som henger over terassen som jeg synes minner om eikeblader, men selve treet har ikke tykk stamm som jeg som oftes forbinder med eiketrær.

Scannet et par av bladene, noen som kan si meg om dette er eik? er forferdelig dårlig på slikt.
Finn et bilde på det Canadiske flag så ser du eikeblad.
Det der er lønn, Geir...
Geir Kristiansen
Finn et bilde på det Canadiske flag så ser du eikeblad.

Sorry Geir, det er lønneblad i det Kanadiske flagget.

I det øyeblikk dere sier lønneblad så dukker det opp maple leaf i bakhodet mitt.

*** knegg *** Mulig en kraftig moderering er på sin plass.
Men, til Geir sitt forsvar, Canada BURDE heller hatt et lønneblad i flagget sitt
Javierblitthekta
Men, til Geir sitt forsvar, Canada BURDE heller hatt et lønneblad i flagget sitt :-)

Og det er nettopp det de har også ;D
Javierblitthekta
Men, til Geir sitt forsvar, Canada BURDE heller hatt et lønneblad i flagget sitt :-)

Er det ikke det de har da? ;~)

Trur det er eikeblad du har der, Tereriks...
Tereriks, du har funnet eikeblad, ja.

OG Canada har et lønneblad i flagget sitt.
hehe, mye frem å tilbake
Takker for svar og litt forvirring

For å si d sånn, de bladene jeg plukka ifjor, det var kanadaflaggblader
så Geir er ikke den første som roter.

Men fra det ene til det andre... hvis jeg trenger eikeblad kan jeg lukke opp terassedøra når det blåser kuling, så kommer bladene selv i karet
Genialt å ha eiketre på terassen... (selv om det er naboen sitt...)

ROFL

Burde jo øyeblikkelig ha skjønt at jeg ikke skulle ha blandet flagg inn i akvaristikken. Det måtte jo bare bli helt galt. Jeg får skylde på de Canadiske heltene i rockebandet Rush som jeg skal se den 26 oktober
Tar ikke lange tiden før enn blir skutt, og de skal jaggu meg ha kula tilbke også. Hold deg innforbi akvaristikken Geir å ikke ta så tungt på flaggkunnskapene, du er en svært vis mann som skriver solide saker!
Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe.

Når jeg tenker meg om så må det da være et eiketre som står i en park (les gravlund) her i Tromsø. Kanskje en liten diskre innsamlingstur er på sin plass.

Førøvrig takker for gode ord.
Kaster meg på rosen jeg, Geir. Du har vært min discusredningsmann Og forresten har du en herlig oksehjerteoppskrift. Jeg får riktignok ikke tak i oksehjerte, så det blir en noe modifisert rekemiksoppskrift istedet, men discusene mine foretrekker det langt framfor røde mygglarver! Og det betyr masse! De simpelthen elsker det. Jeg tror jeg ville fått problemer til å få dem til å spise skikkelig av noe annet nå. Jeg har alltid vært forelsket i discus, og forelskelsen har ikke sunket etter at jeg skaffet dem selv
Geir Kristiansen
Jeg får skylde på de Canadiske heltene i rockebandet Rush som jeg skal se den 26 oktober :-D

Hvor? Kjenner at jeg blir reisesugen nå Men det er kanskje utsolgt?
Rush er kanonbra; jeg ser på dem som forløperen til Live

P.S. Jeg har fått med meg at du har god filmsmak også
Oslo Spectrum C"

En liten tekst når vi først er inne på trær(desverre er ikke denne på playlisten til konserten). Hmm. Live når ikke disse guttan til anklene engang. Har hørt på Rush i 30 år(2112 1976) og må si at jeg gleder meg storveis til konserten

THE TREES

There is unrest in the forest,
There is trouble with the trees,
For the maples want more sunlight
And the oaks ignore their pleas.

The trouble with the maples,
(And they're quite convinced they're right)
They say the oaks are just too lofty
And they grab up all the light.
But the oaks can't help their feelings
If they like the way they're made.
And they wonder why the maples
Can't be happy in their shade.

There is trouble in the forest,
And the creatures all have fled,
As the maples scream "Oppression!"
And the oaks just shake their heads

So the maples formed a union
And demanded equal rights.
"The oaks are just too greedy;
We will make them give us light."
Now there's no more oak oppression,
For they passed a noble law,
And the trees are all kept equal
By hatchet, axe, and saw.
Skjønte det, Geir, at du tok feil med vilje, sånn at du kunne herje litt "off-topic" på forumet ;D
tror du burde sjekke kart skillsene dine geir k hehe det er lønn som er på det canadiske flagget

jah bless
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap