Co2 anlegg

Kan noen som her erfaring med CO2 anlegg hjelpe meg litt med ett lite problen Jeg har et 160 liters akvarium hvor jeg har nylig plantet en del planter i. CO2 anlegget kjører jeg som leverandøren anbefalte. Det skulle passe til akvarier fra 100-300 liter. Skulle også kjøre det på laveste styrke, og kun i den tiden lysene står på, dvs ni timer. Men det har seg slik at vannet blir forferdelig gult, mest i det nederste halvsjiktet. Er det noen som vet om dette kan skyldes at det står på for lenge, eller om det skjer en kjemisk reaksjon med noen stoffer jeg har for mye av i vannet? Håper veldig at noen kan hjelpe da leverandøren ikke visste sine arme råd
Hvilket CO2 anlegg er det snakk om ? Tror uansett ikke gulfargen har noe med det å gjøre. Du har ikke nylig satt inn noen røtter ? Er det lenge siden dette karet ble satt opp ?
Ja jeg har noen store mangrove røtter hvis det er det det heter Men det kom slik plutselig da jeg monterte inn co2 apperatet. Men dersom det ikke skulle ha noe å si, bør det vel kansje være disse røttene da De ble srubbet og spylt til de grader, og vannet var litt uklart ei uke, men så syntes jeg det kom seg. Så satte jeg i dette apperatet, og vips var det sykt gult. Takker for svaret
Slike røtter kan avgi farge lenge, men det forsvinner med tiden og jevne vannbytter

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap