Gh og eplesnegler?

hei hei, er nybegynner og trenger litt hjelp.

vil øke ghn, men ikke ph, hvordan skal jeg gjøre det?

Dette er verdiene jeg har nå.
ph 8- 8,5
gh 5,5

Leste at eplesneglene trives best i høyere gh, og jeg vil gjerne at de skal ha et sunt skall og at de formerer seg.

Noen som kan hjelpe meg me det?
Økning av gh påvirker ikke ph. For å øke gh kan du bruke midler kjøpt på zoohandel eller i nettbutikk, feks Gh/Th +, eller alabastergips kjøpt på hobbyforretninger.
De vil også ha en ph mellom 7 og 9.
Men er ikke verdiene dine fine da,for sneglene?Du er innenfor angitte verdier på vannkvaliteten
Gh er rett i underkant av minimumsgrensen for disse sneglene, så det skader neppe å tilsette ett par gram gips ved hvert vannbytte.

Søker du på alabastergips her på AF, finner du den infoen du trenger - maaaaaange ganger
Står det feil i akvaforum sine sider i databasen om eplesnegler da,der står det gh fra 5,0 til 40,0??
Er enig i at det ikke skader å øke GH ,men jeg har alltid trodd at det som står i basen er korrekt og da er verdiene for dette karet innenfor verdiene.
frosken
Står det feil i akvaforum sine sider i databasen om eplesnegler da,der står det gh fra 5,0 til 40,0??
Det er vel en vurderingssak.
Selv foretrekker jeg å være helt sikker på at kalsiuminnholdet i vannet er tilstrekkelig til at skallet dannes skikkelig.
Har sett alt for mange snegler som må\ burde vært avlivet på grunn av litt for lite kalsium i vannet.
Ja enig med deg der.Kjedelig når en ser at skallet begynner å bli borte,sneglene er heller ikke så pene å se på lengre heller samt at de nok ikke har det så bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Jacob Lihn - www.Jacob-Lihn.dk
Reklame for plussmedlemskap