- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Trerot i akvariet-vannverdier
Trerot i akvariet-vannverdier
Postet 16.02.08 kl 10:21
Postet 16.02.08 kl 10:25
Postet 16.02.08 kl 10:27
Tar du ut trerota når du skal rense karet? Hva slags rensing er det snakk om? Det skulle ikke være nødvendig å holde på og ta ut inventaret i et akvarium?
Jeg har masser av trerøtter i mine kar, og jeg tar aldri ut trerøttene. De står eller ligger der de er plassert i årevis. Iflg. det du skriver i profilen din har du ikke hatt akvarier i mer enn et par mnd, og det skulle ikke være nødvendig å ta ut inventaret så tidlig. Husk at det er et biologisk, lite miljø dette, det skal ikke være like kjemisk rent og ryddig som i stua di
Jeg har masser av trerøtter i mine kar, og jeg tar aldri ut trerøttene. De står eller ligger der de er plassert i årevis. Iflg. det du skriver i profilen din har du ikke hatt akvarier i mer enn et par mnd, og det skulle ikke være nødvendig å ta ut inventaret så tidlig. Husk at det er et biologisk, lite miljø dette, det skal ikke være like kjemisk rent og ryddig som i stua di
Postet 16.02.08 kl 10:30
Endret: 16.02.08 kl 10:32
mona oTar du ut trerota når du skal rense karet? Hva slags rensing er det snakk om? Det skulle ikke være nødvendig å holde på og ta ut inventaret i et akvarium? Jeg har masser av trerøtter i mine kar, og jeg tar aldri ut trerøttene. De står eller ligger der de er plassert i årevis.
Men greit å fjærne røttene når man skal slamsuge da, lettere å komme til. Virka som du hadde såkalte mangroove røtter, burde ikke lukte så veldig vondt de egentlig. Gikk utifra at du skylte de før du la den inn i karet så du fikk bort løs dritt som jord etc.
Postet 16.02.08 kl 10:33
Postet 16.02.08 kl 10:33
Postet 16.02.08 kl 10:35