Trerot i akvariet-vannverdier

Jeg har en diger trerot i karet mitt. Når jeg tar ut denne når jeg skal rense karet lukter det rett og slett dritt ! Er dette vanlig ? Har også en GH som synker litt, har dette noe med trerota å gjøre ?
Hva slags trerot har du da? mangroove, mopani?
Jøss opp allerede?? Ikke spør så vanskelig da Tom He he. Se på profilen min. Vet ikke hva slags rot det er jeg.....
Tar du ut trerota når du skal rense karet? Hva slags rensing er det snakk om? Det skulle ikke være nødvendig å holde på og ta ut inventaret i et akvarium?

Jeg har masser av trerøtter i mine kar, og jeg tar aldri ut trerøttene. De står eller ligger der de er plassert i årevis. Iflg. det du skriver i profilen din har du ikke hatt akvarier i mer enn et par mnd, og det skulle ikke være nødvendig å ta ut inventaret så tidlig. Husk at det er et biologisk, lite miljø dette, det skal ikke være like kjemisk rent og ryddig som i stua di
mona o
Tar du ut trerota når du skal rense karet? Hva slags rensing er det snakk om? Det skulle ikke være nødvendig å holde på og ta ut inventaret i et akvarium? Jeg har masser av trerøtter i mine kar, og jeg tar aldri ut trerøttene. De står eller ligger der de er plassert i årevis.

Men greit å fjærne røttene når man skal slamsuge da, lettere å komme til. Virka som du hadde såkalte mangroove røtter, burde ikke lukte så veldig vondt de egentlig. Gikk utifra at du skylte de før du la den inn i karet så du fikk bort løs dritt som jord etc.
Jeg tar ut rota innimellom ved vannbytter så jeg får slamsugd der hvor rota har ligget. Det er så mye kriker og kroker som spesielt Gibbien min liker å være og det er utrolig mye dritt etter den. Derfor tar jeg ut rota.... :o)
Den ble skrubbet skikkelig. Skrubbet den.hadde den i liggende i vann i ett døgn før den fikk en ny omgang med skrubbing før jeg hadde den i karet...
Tilfeldig bekjentskap
© stina engerud
Reklame for plussmedlemskap